Hackerii au descoperit un lanț de vulnerabilități care le-ar putea permite să pătrundă de la distanță în sistemul unei mașini Tesla. Vulnerabilitățile în cauză le-ar oferi acestora controlul asupra sistemului de infotainment al vehiculului și le-ar permite să stingă luminile, să deschidă portbagajul, să activeze ștergătoarele și chiar să claxoneze.
Proprietarii de mașini Tesla pot, totuși, să repsire ușurați deocamdată, deoarece hackerii în cauză erau „white hats”, adică cercetători în domeniul securității cibernetice, care caută vulnerabilități într-un sistem pentru ca acestea să poată fi remediate, potrivit Futurism.
Descoperirile cercetătorilor, care lucrează pentru firma de securitate Synaktiv, le-au adus acestora o mulțime de premii importante la competiția de hacking Pwn2Own din Vancouver, Canada. Aceștia au luat acasă suma de 530.000 de dolari și chiar o Tesla Model 3, pe care au reușit să o „spargă”.
Una dintre exploatările folosite a fost ceea ce este cunoscut sub numele de atac TOCTTOU (time-of-check to time-of-use attack), pentru a obține acces la sistemul Gateaway al Tesla. Sistemul gestionează consumul de energie. Cercetătorii spun că acest lucru le-a permis să controleze mai mult sau mai puțin anumite porțiuni ale mașinii, cum ar fi luminile sau ușile.
O altă exploatare din arsenalul lor a fost un atac asupra chipsetului Bluetooth al Tesla. Acesta le-a permis cercetătorilor să obțină acces la sistemul de infotainment al mașinii, astfel încât să execute orice cod doreau.
Vulnerabilitățile descoperite nu sunt de-a dreptul catastrofale, deoarece sistemele cele mai importante rămân intangibile. Tesla spune că vulnerabilitățile nu le-ar permite hackerilor să pornească sau să oprească mașina, de exemplu, sau să preia controlul volanului.
Totuși, unul dintre cercetători nu este complet convins.
„Tesla a spus că nu vom putea întoarce volanul, să accelerăm sau să frânăm. Dar din înțelegerea noastră asupra arhitecturii mașinii, nu suntem siguri că acest lucru este corect, dar nu avem dovezi în acest sens”, a declarat Eloi Benoist-Vanderbeken, un inginer Synacktiv.
Cu toate acestea, cercetătorii au vrut să sublinieze că, în opinia lor, Tesla a reușit să facă ca sistemele sale să fie dificil de „spart”, deși, în mod clar, mai există loc de îmbunătățiri.
„Nu este la nivelul unui browser modern care rulează pe un iPhone sau Android, dar nici nu este atât de departe de unul. Mașinile Tesla sunt foarte bine conectate la Internet, așa că trebuie să aibă grijă de securitate, deoarece este posibil să fie vizate mai mult decât alte mașini”, a declarat Vincent Dehors, un inginer de securitate cibernetică care face parte din echipa Synacktiv.
O mașină Tesla a ajuns direct într-o piscină, după ce șoferița a călcat accelerația în locul frânei
Motivul pentru care Tesla va construi o nouă fabrică în Mexic
Cofondatorul Tesla prezintă în România un nou concept de super-maşini electrice