Cât a costat cel mai scump cadou de Ziua Femeii în România?
Cel mai scump produs comandat din online-ul românesc de Mărțișor și Ziua Femeii a costat 10.000 de euro. Numărul de tranzacții a crescut cu mai mult de 60%.
Cu ocazia zilelor de Mărțișor și Ziua Internațională a Femeii, piața de cadouri a crescut cu 64% în perioada 1-8 martie 2023 comparativ cu aceeași perioadă de anul trecut, arată o analiză realizată de Limitless Agency.
Numărul de utilizatori pe magazine online din nișa de cadouri a crescut aproape 60%
Astfel, cel mai scump produs comandat din online-ul românesc în această perioadă a costat 49.000 lei (aproximativ 10.000 euro), fiind un ceas de lux creat de o casă de modă din Franța.
Cu ocazia Zilei Femeii, cele mai comandate produse din magazinele online au fost parfumurile și produsele cosmetice, iar valoarea medie a comenzilor a fost de 355 lei, în creștere ușoară față de anul trecut, de la 352,5 lei.
Totodată, în perioada 1-8 martie 2023 numărul de tranzacții a crescut cu 63% față de aceeași perioadă a anului trecut.
De asemenea, numărul de utilizatori pe magazine online din nișa de cadouri a crescut aproape 60% comparativ cu aceeași perioadă din 2022, cea mai mare parte dintre aceștia fiind bărbați.
„Creșterea veniturilor magazinelor online de cadouri este generată de câțiva factori principali, printre care cererea mai mare pentru cadouri și dezvoltarea obiceiului de a comanda tot mai des online. Un rol important în creșterea vânzărilor, cu în jur de 30%, îl are tehnologia pentru identificarea produselor care generează cele mai mari vânzări și profit, facilitând promovarea eficientă a acestora. Pentru rezultate maxime folosim platforma TRUDA, cea mai avansată tehnologie de analiză a datelor și a performanței produselor dintr-un magazin online, pentru a genera vânzări mai mari clienților”, declară Daniel Slăvenie, CEO & Partner al agenției de marketing digital.
Companiile alocă promovării prin campanii PPC până la 200.000 de euro
Odată cu creșterea veniturilor pe nișa de cadouri au crescut costurile de marketing pentru promovare online, mai exact CPC (cost per click) este mai mare cu 30% față de anul trecut.
Astfel, bugetele lunare alocate de companii variază între 1.000 de euro și 200.000 de euro pentru promovare prin campanii PPC (Google Shopping Ads, Facebook Ads) și campanii SEO, cu scopul de a crește numărul de clienți, vânzărilor și valoarea comenzii medii, dar și creșterea vizibilității brandului.