Surpriză neplăcută pentru Chevron! Combustibilul aviatic făcut din plastic, parte a angajamentului companiei de a fi prietenoasă cu mediul, poate cauza cancer.
După cum relatează The Guardian în tandem cu ProPublica, înregistrările obținute de agențiile de știri dezvăluie că, conform calculelor Agenției pentru Protecția Mediului (EPA) din SUA, poluarea din combustibilul aviatic făcut din plastic pe care intenționează să înceapă să-l producă Chevron ar aduce un risc de cancer de 25% pentru oricine locuiește în apropierea unităților care îl produc.
Cu toate acestea, EPA a aprobat proiectul Chevron, conform relatărilor, și chiar a omis câțiva pași cheie care ar împiedica producerea acestui tip de substanță chimică riscantă.
Propuși ca parte a răspunsului Administrației Biden la criza climatică globală, biocombustibilii derivați din plastic par, la prima vedere, să ofere atât o soluție la gazele cu efect de seră din petrol, cât și o modalitate de a aborda problema copleșitoare a deșeurilor de plastic.
Însă realitatea este mult mai întunecată pentru că, după cum au constatat această investigație și altele, procesul prin care este descompus plasticul poate produce emisii care ar putea fi de fapt mai rele pentru mediu decât arderea combustibililor fosili, subliniază Futurism.
Pentru a pune sare pe rană, Pascagoula, orașul din Mississippi în care Chevron plănuiește să producă combustibilul derivat din plastic, cu permisiunea EPA și în ciuda riscurilor cunoscute, găzduiește o comunitate formată în principal din persoane de culoare. Având în vedere realitățile din ce în ce mai bine documentate ale rasismului de mediu, experții cu care au vorbit publicațiile de știri și-au exprimat îndoieli serioase.
Riscul de cancer de 25% din poluarea coșurilor de fum pe care îl va avea instalația Chevron este, după cum notează relatarea celor două publicații, de 250.000 de ori mai mare decât ceea ce permite în mod normal EPA atunci când aprobă noi substanțe chimice.
Dar după cum arată înregistrările obținute de The Guardian și ProPublica, agenția nu numai că a aprobat combustibilul pentru avioane al Chevron, fiind conștientă de acel risc uimitor de cancer, dar a omis și o serie de teste cheie care ar fi efectuate în mod normal pe o astfel de substanță chimică atât de toxică.
Când a fost întrebat de ce nu au fost făcute aceste teste, un purtător de cuvânt al EPA a spus că agenția „nu crede că aceste rezultate suplimentare ale testelor ar schimba riscurile identificate și nici constatarea riscurilor nerezonabile”.
Însă când reporterii publicațiilor au întrebat-o pe Maria Doa, un oficial veteran al EPA care este acum director senior al politicii chimice la organizația non-profit Environmental Defense Fund, dacă ar trebui să se permită producerea combustibilului pentru avioane, răspunsul ei a fost un „nu” ferm.
„EPA nu ar trebui să permită aceste riscuri în Pascagoula sau oriunde altundeva”, a spus Doa.
După cum a spus pentru cele două publicații și toxicologul și fostul director al Institutului Național de Științe ale Sănătății Mediului din SUA, Linda Birnbaum, mișcarea pare o veste proastă.
„Acest tip de risc este obscen. Nu poți lăsa să iasă așa ceva”, a spus Birnbaum.
Ce ar putea fi sfera metalică ciudată care a eșuat pe o plajă din Japonia?
Amazon testează eliminarea carbonului cu ferme de alge între turbinele eoliene
Cel mai bătrân arici din lume a trăit 16 ani, deși unii indivizi ai speciei nu apucă nici doi ani