Câte dintre mașinile la mâna a doua din România sunt aduse din Germania?
4 din 10 mașini la mâna a doua din România sunt importate din Germania, arată un studiu recent. Cumpărătorii de mașini second hand caută mașini din Germania pentru că au impresia că șoferii germani au mai multă grijă.
Mașinile din Europa de Vest ajung des să reprezinte o mare parte a pieței de vehicule second-hand din Europa de Est. În timp ce Germania exportă cele mai multe mașini la mâna a doua de pe continent, situația exactă a fiecărei țări variază în diferite părți ale Europei.
Conform unui studiu carVertical, 44,9% dintre mașinile la mâna a doua din România provin din Germania, țară care deține cea mai mare cotă de piață, urmată de Franța (14,2%), Italia (10,9%), Belgia (9,5%) și Țările de Jos (5,4%). Aceste date au fost sintetizate prin analiza a peste 1 milion de rapoarte istorice, ceea ce înseamnă că este posibil să nu reflecte perfect statisticile reale de înmatriculare a mașinilor second hand din România, precizează compania.
Aproape jumătate dintre mașinile la mâna a doua sunt importate din Germania
Potrivit aceleiași surse, cumpărătorii de mașini second hand caută vehicule cu proveniență din Germania pentru că au impresia că șoferii germani au mai multă grijă de mașinile lor decât oricine altcineva, nu sar peste programările la revizii, fac doar reparații de calitate și cumpără în primul rând mașini mai bine echipate.
Starea unui vehicul și defecțiunile comune sunt puternic influențate de regiunea din care provine mașina. Vehiculele din țările nordice, cum ar fi Suedia, au de obicei mai multă coroziune din cauza zăpezii, a sării și a temperaturilor extrem de joase.
În același timp este posibil ca mașinile din Italia să nu aibă probleme cu rugina, dar vopseaua multor vehicule la mâna a doua din Italia poate fi decolorată din cauza intensității luminii soarelui.
În general temperaturile extreme nu fac niciodată bine unei mașini. Așa se explică de ce românii iubesc mașinile germane. Germania are o climă blândă și drumuri bune, scăzând riscul ruginirii, al decolorării vopselei și al problemelor cu suspensia.
57% dintre toate mașinile verificate în România fuseseră avariate în trecut, iar 19,6% aveau kilometrajul dat înapoi.