Operele de artă din muzee publice nu sunt asigurate în caz de vandalism sau furt
Operele de artă din muzeele publice, ținte recente ale activiștilor de mediu, nu sunt însă asigurate acolo decât în caz de împrumut sau deplasare, spre deosebire de cele expuse în instituțiile private.
Furată în 1911 de la Muzeul Luvru din Paris de un muncitor italian și găsită doi ani mai târziu, celebra „Mona Lisa”, considerată „neprețuită”, a fost plasată sub sticlă. Dar alte capodopere expuse în cel mai mare muzeu al lumii nu dispun de o astfel de protecție: în caz de furt sau distrugere, statul este propriul asigurator și nu este despăgubit.
„Autoritățile publice nu își asigură în general lucrările, cu excepția depozitelor de lucrări private”, confirmă Ministerul francez al Culturii la AFP. În cazul unor daune în locul lor obișnuit de expunere, „statul sau comunitatea” sunt cele care implementează „cheltuielile necesare”, explică aceeași sursă.
Pe de altă parte, instituții private precum Fundațiile Giacometti și Louis Vuitton sau Pinault Collection, „își asigură în general colecțiile”, a indicat AFP Irène Barnouin, șefa în Franța a filialei Arte a brokerului de asigurări WTW. Apoi, companiile private de asigurări – adesea „jucători specializați din marile grupuri de asigurări cunoscute”, precum Axa XL, Helvetia, Hiscox, piața de specialități Liberty, QBE – sunt cele care acoperă munca, cu „diferite niveluri de „asigurare”.