Italia va propune ca Uniunea Europeană să renunțe la planurile de stopare a vânzării de mașini noi pe benzină și diesel începând din 2035, a declarat recent ministrul de externe Antonio Tajani, citat de AFP.
Parlamentul European a aprobat recent în mod oficial o lege care va interzice efectiv mașinile cu motoare termice în bloc peste 12 ani, cu scopul de a accelera trecerea la vehiculele electrice și de a combate schimbările climatice.
Tajani a declarat că emisiile automobilelor ar trebui reduse cu 90% în loc de 100%, cât urmărește UE, potrivit cotidianului Corriere della Sera.
„Trebuie să ne apărăm industria noastră auto”, a declarat Tajani, citat. „Sunt un mare susținător al mașinilor electrice, dar obiectivele ambițioase trebuie atinse în mod real, nu doar pe hârtie. Italia va înainta propria contrapropunere: să limiteze reducerea la 90%, dând industriilor șansa de a se adapta.”
Normele de referință ale UE vor impune ca, până în 2035, producătorii de automobile să reducă cu 100% emisiile de CO2 ale mașinilor noi vândute, ceea ce ar face imposibilă vânzarea de noi vehicule alimentate cu combustibili fosili în blocul celor 27 de țări.
Industria auto din Italia, care este încă axată în mare parte pe tehnologia tradițională a motoarelor cu combustie, angajează direct sau indirect peste 270.000 de lucrători și reprezintă peste 5% din produsul intern brut al țării, potrivit datelor asociației auto ANFIA.
Vânzările de mașini complet electrice au scăzut cu 27% anul trecut în Italia, reprezentând doar 3,7% din totalul înmatriculărilor de mașini noi, potrivit ANFIA.
Țările UE au ajuns la un acord privind interzicerea mașinilor cu motoare termice în luna octombrie a anului trecut, dar mai trebuie încă să aprobe în mod oficial normele înainte ca acestea să intre în vigoare. Aprobarea finală este așteptată în luna martie.