Camioanele electrice produc mult mai puține emisii decât cele pe diesel
Camioanele electrice produc mult mai puține emisii de gaze cu efect de încălzire a planetei decât cele pe diesel de-a lungul întregii vieți, arată un raport realizat recent în Europa, care subliniază că cel mai mare impact asupra climei provine de la conducerea vehiculelor și nu de la fabricarea acestora.
Sectorul transporturilor este responsabil pentru aproximativ 30% din emisiile de gaze cu efect de seră în Uniunea Europeană, fiind cel mai mare contribuitor din cadrul blocului. Vehiculele grele, cum ar fi camioanele și autobuzele, reprezintă aproximativ un sfert din aceste emisii din transporturi, potrivit Tech Xplore.
Un tractor cu remorcă de 40 de tone, complet electric, emite cu 63% mai puține emisii decât un camion diesel pe o distanță de 1,3 milione de kilometri parcurși, potrivit unui nou studiu realizat marți de grupul de reflecție International Council on Clean Transportation (ICCT).
Emisiile vor scădea pe măsură ce rețeaua de electricitate a UE va reduce decarbonizarea
Acest calcul include emisiile asociate cu extracția materiilor prime, construirea și întreținerea vehiculului.
„Problema nu este fabrica, ci drumul. Intensitatea ridicată a emisiilor de gaze cu efect de seră generate de conducerea unui autocamion pe toată durata sa de viață compensează emisiile (de gaze cu efect de seră) generate în timpul fabricării sau al producției de combustibil, sau energia pe care o consumă”, a declarat Nikita Pavlenko, șeful echipei de combustibili de la ICCT.
Cercetarea a constatat că emisiile vor scădea și mai mult pe măsură ce rețeaua de electricitate a UE va reduce decarbonizarea în continuare, permițând o reducere de 84% a emisiilor atunci când se utilizează numai surse de energie regenerabilă.
Motorina a alimentat încă 99% din camioanele vândute în Europa în 2021
Potrivit aceleiași cercetări, camioanele și autobuzele care folosesc gaze naturale oferă reduceri marginale ale emisiilor, cu doar patru până la 18% mai mici decât cele ale vehiculelor diesel.
Metanul, care se scurge de la vehiculele care utilizează gaze naturale și din întreaga producție și furnizare a gazului, este un factor semnificativ al acestor emisii.
În timp ce mai multe autobuze electrice și vehicule ușoare se află pe șosele în întreaga UE, motorina a alimentat încă 99% din camioanele vândute în Europa în 2021.
Vă mai recoamndăm și:
Germania construiește șoseaua care încarcă fără fir vehicule electrice
Un nou studiu confirmă că mașinile electrice reduc poluarea și îmbunătățesc sănătatea
Vladimir Putin a interzis circulația camioanelor occidentale prin Rusia