Bogații din Hong Kong plătesc bani grei pentru o plăcuță de înmatriculare personalizată
La o licitație guvernamentală din Hong Kong, plăcuța de înmatriuculare „EL0NMUSK” s-a vândut pentru echivalentul a 1.405 dolari, scrie CNN.
Numele titanului tehnologic care a ținut prima pagină a ziarelor este unul dintre numerele de înmatriculare ale unor vehicule selectate – printre care „BAD G1RL”, „LATTE” și „SHADYB1Z” – care au fost scoase la vânzare la sfârșitul lunii ianuarie.
Cea mai mare sumă a fost adjudecată de „1 HH”, 115.000 de dolari din Hong Kong (14.684 de dolari).
O persoană a cheltuit 26 de milioane de dolari pentru o plăcuță
Se știe că rezidenții din Hong Kong au plătit milioane de dolari pentru o placă râvnită. În 2008, „18” – considerat un număr norocos – a fost vândut pentru 16,5 milioane de dolari Hong Kong (2,1 milioane de dolari).
Opt ani mai târziu, „28” a ajuns la 18,1 milioane de dolari Hong Kong (2,3 milioane de dolari).
Însă recordul a fost stabilit în martie 2021, când un ofertant a cheltuit 26 de milioane de dolari Hong Kong (3,3 milioane de dolari) pentru o plăcuță cu o singură literă: „W”.
Un purtător de cuvânt al Departamentului Transporturilor a declarat pentru CNN că toate veniturile obținute din licitațiile de plăci de înmatriculare personalizate, care au loc în mod regulat, merg direct la Trezoreria guvernului din Hong Kong.
Peste 40.000 de „mărci personalizate de înmatriculare a vehiculelor”, vândute la licitație
Pentru proprietarii de mașini, plăcuțele de identitate pot avea o semnificație personală. Magnatul imobiliar Cecil Chao a cumpărat-o pe a sa, „CEC1L”, la un preț relativ avantajos, cu puțin peste 20.000 de dolari din Hong Kong (2.550 de dolari în 2007). În prezent, această plăcuță îi împodobește Rolls Royce-ul său argintiu și vișiniu. El mai are un Bentley cu numele de familie „CHAO” și un Rolls Royce decapotabil cu „4” – un număr ghinionist în cantoneză și mandarină, deoarece sună ca „moarte”, dar nu și pentru dezvoltatorul imobiliar născut în Shanghai.
„M-am născut în China, în Shanghai”, spune Chao. „În shanghaineză, numărul patru (sună ca) fericire – aceasta este filosofia mea de viață”.
Din 2006, peste 40.000 de „mărci personalizate de înmatriculare a vehiculelor” au fost vândute la licitație de către Departamentul de Transport din Hong Kong, cu prețuri începând de la aproximativ 5.000 de dolari Hong Kong (640 de dolari).
Fenomenul este urmărit pe conturi de pe rețelele de socializare
Părțile interesate trebuie să se intereseze mai întâi dacă marca propusă de ele îndeplinește cerințele Departamentului de Transporturi. Proprietarii de mașini pot crea plăcuțe de până la opt caractere (inclusiv spații), dar nu pot include literele „I”, „O” și „Q”. Odată ce marca este aprobată, aceasta trebuie cumpărată prin licitație.
Fenomenul este urmărit pe conturi de pe rețelele de socializare, precum @HKnumberplates pe Twitter, unde vânătorii își împărtășesc online descoperirile preferate folosind hashtag-ul #HKnumberplates. CNN a observat recent mai multe plăcuțe de înmatriculare pe străzi, printre care un Lamborghini galben cu „SIN”, un BMW negru cu „DARKSIDE” și un SUV Porsche alb cu „CNN”.