Vânzările Apple au scăzut la sfârșitul anului 2022, în condițiile în care cumpărătorii presați de creșterea costului vieții și-au redus achizițiile, scrie BBC.
Vânzările companiei au scăzut cu 5% în cele trei luni până în decembrie, comparativ cu aceeași perioadă din 2021.
A fost cel mai mare declin din 2019 și mai rău decât se estima.
Actualizarea a venit în condițiile în care multe firme avertizează cu privire la o încetinire economică bruscă, în special în sectorul tehnologic care a cunoscut un boom în timpul pandemiei.
Șeful Apple, Tim Cook, a declarat că firma navighează într-un „mediu dificil”.
El a pus declinul vânzărilor pe seama penuriei de aprovizionare din cauza întreruperilor COVID-19 din China – unde sunt fabricate telefoanele sale – și a dolarului puternic, precum și a unei slăbiciuni economice mai largi care rezultă din creșterea prețurilor, din războiul din Ucraina și din efectele persistente ale pandemiei.
Apple a precizat că scăderile de vânzări au avut loc în întreaga lume și au afectat majoritatea produselor sale.
Vânzările popularelor sale iPhone-uri au scăzut cu peste 8%, iar vânzările de computere Mac s-au redus cu 29%.
Scăderile au afectat profiturile firmei, care au scăzut cu 13%, la 30 miliarde de dolari.
Și alte mari companii de tehnologie au declarat, de asemenea, că resimt presiunea în actualizările adresate investitorilor.
Amazon, care se străduiește să-și relanseze activitatea de comerț electronic, a declarat că vânzările în magazinele sale online au scăzut cu 2% în ultimele trei luni din 2022, comparativ cu anul precedent.
În general, vânzările Amazon în perioada de trei luni au crescut cu 9%, la 149,2 miliarde de dolari, susținute de o creștere mai puternică a activității sale de cloud computing.
Dar profiturile sale au scăzut brusc, ajungând aproape de zero, de la 14,3 miliarde de dolari în urmă cu un an, o schimbare pe care directorul financiar Brian Olsavsky a avertizat investitorii că este posibil să continue în lunile următoare.
La Alphabet, compania mamă a Google și YouTube, vânzările au crescut cu doar 1% în cele trei luni până în decembrie, comparativ cu 2021, în condițiile în care firmele au redus publicitatea – principala sursă de venit a companiei – în fața incertitudinii economice.