Untul s-a scumpit cu 45% în 2022. Produsele alimentare obișnuite devin greu accesibile
În 2022 untul s-a scumpit cu 45% faţă de anul anterior, iar acum un kilogram costă în jur de 100 de lei în retail.
Astfel, pentru mulţi români untul a devenit un produs de lux, iar unii retaileri au început să-şi protejeze produsele de lux, fie ele produse alimentare de bază, închizându-le în cutii de plastic, scrie ZF.
„Este un efect al sărăcirii populaţiei, al scăderii puterii de cumpărare şi o dovadă a faptului că supermarketurile şi hipermarketurile au ajuns pentru o parte din populaţie ca nişte muzee, iar la muzee întotdeauna există tentaţia de a pune mâna pe un produs valoros, în acest caz pe o conservă, un pateu sau un jambon“, spune analistul economic Adrian Negrescu.
Numărul de furturi la casele de marcat self-service a crescut
Negrescu consideră că protecţia retailerilor vine şi după ce s-a constatat o creştere a numărului de furturi pe fondul implementării caselor de marcat self-service. De altfel, menţionează el, anumite produse, chiar dacă nu au o valoare mare, au devenit importante din perspectiva logisticii şi acoperirii acestor pierderi.