Reed Hastings se retrage din funcția de co-director executiv al Netflix, firmă la fondarea căreia a contribuit în urmă cu peste 25 de ani.
Anunțul său a venit în timp ce Netflix a anunțat o creștere importantă a numărului de abonați la sfârșitul anului trecut, scrie BBC.
Având în vedere inflația, era de așteptat ca oamenii să reducă serviciile de streaming. Dar Netflix a contrazis această tendință, adăugând peste șapte milioane de noi abonați, mult mai mult decât se așteptau analiștii.
Dezvăluirile lui Harry și Meghan au fost o mare atracție, la fel ca și noul serial de spin-off al familiei Addams, Wednesday, și filmul Glass Onion.
„2022 a fost un an greu, cu un început accidentat, dar cu un final mai luminos”, a declarat compania într-un comunicat.
Mutarea planificată de mult timp a lui Hastings lasă Netflix pe o piață aglomerată, cu provocări în față, dar cu 231 de milioane de utilizatori înscriși în întreaga lume.
Hastings, care a fost un pionier în domeniul streaming-ului și este considerat unul dintre cei care au perturbat inițial industria tehnologică, va rămâne în funcția de președinte executiv.
Firma va fi condusă acum de Ted Sarandos și Greg Peters, ambii ocupând deja poziții executive de conducere.
„Retragerea lui Reed Hastings din actualul său rol ridică o mulțime de întrebări cu privire la strategia viitoare a Netflix”, a declarat Jamie Lumley, analist la firma de cercetare Third Bridge. „Viitorul co-CEO Greg Peters va avea o serie de decizii majore de luat, de la gestionarea nivelului ridicat de cheltuieli, partajarea parolelor și spargerea codului pentru a găsi următorul Stranger Things”.
Peters a avut parte de un start puternic, cu un total de abonați pentru ultimele trei luni din 2022 în creștere cu 7,66 milioane, când firma prevăzuse o creștere de aproximativ 4,5 milioane.
Veniturile au crescut la 7,9 miliarde de dolari în al patrulea trimestru. Cu toate acestea, profitul a fost mai mic în acest trimestru decât în aceeași perioadă a anului precedent, iar profitul pentru întregul an a scăzut față de 2021. Totuși, Netflix a rămas „în fața concurenților săi” în ceea ce privește profitabilitatea, spun analiștii.
La începutul anului 2022, Netflix s-a confruntat cu o bătălie dificilă. Se confrunta cu o concurență sporită din partea unor rivali precum Amazon, HBO, Apple TV și Disney. A redus sute de locuri de muncă, dar tot a constatat că trebuie să majoreze prețurile pentru a acoperi costurile în creștere.