Câți bani a pierdut Twitter după venirea lui Elon Musk?
Principalele entități care făceau publicitate pe Twitter și-au redus cheltuielile după preluarea de către Elon Musk, potrivit estimărilor compilate pentru Reuters de firma de cercetare Pathmatics, citat de Reuters.
Paisprezece dintre cei mai importanți 30 de agenții au încetat orice fel de publicitate pe platformă după ce Musk a preluat conducerea, pe 27 octombrie, potrivit estimărilor Pathmatics. Patru agenții au redus cheltuielile cu 92% – 98,7% încă din săptămâna de dinaintea preluării până la sfârșitul anului.
În general, cheltuielile de publicitate ale primelor 30 de companii au scăzut cu 42%, la o valoare estimată de 53,8 milioane de dolari pentru lunile noiembrie și decembrie combinate, potrivit Pathmatics, în pofida creșterii cheltuielilor de către șase firme.
Doar estimări și nimic mai mult?
Pathmatics a precizat că cifrele neraportate anterior privind publicitatea pe Twitter sunt estimări. Firma își bazează estimările pe tehnologiile care urmăresc reclamele pe navigatoarele web pe desktop și pe aplicația Twitter, precum și pe cele care imită experiența utilizatorului.
Dar compania a precizat că aceste estimări nu iau în considerare ofertele pe care le pot primi agenții de publicitate de la Twitter, sau tendințele și conturile promovate. „Este posibil ca datele privind cheltuielile să fie mai mari pentru unele mărci” dacă Twitter oferă stimulente, a declarat Pathmatics într-un e-mail.
Veniturile Twitter au scăzut cu aproximativ 35%
În cadrul unui eveniment din noiembrie pe Twitter Spaces, Musk, abordând problema companiilor care opresc reclamele, a spus că înțelege dacă agenții de publicitate „vor să le acorde un minut”. El a adăugat că „cel mai bun mod de a vedea cum evoluează lucrurile (la Twitter) este să folosești Twitter”.
Publicația The Information, axată pe tehnologie, citând detalii oferite recent de un director de top din domeniul publicității de la Twitter în cadrul unei ședințe a personalului, a raportat că veniturile Twitter din trimestrul al patrulea au scăzut cu aproximativ 35% față de anul trecut din cauza unei scăderi a publicității.
Twitter a înregistrat o pierdere de 270 de milioane de dolari în cele trei luni încheiate la 30 iunie, la venituri totale de aproximativ 1,18 miliarde de dolari.
Principalele surse de venituri ale Twitter
Estimările Pathmatics arată că principalele surse de venituri ale Twitter vor continua să fie bulversate până în 2023, în urma unei retrageri din partea mărcilor de consum de top.
Twitter a adoptat o serie de inițiative pentru a recâștiga agenții de publicitate, oferind unele anunțuri gratuite, ridicând interdicția privind publicitatea politică și permițând companiilor un control mai mare asupra poziționării anunțurilor lor.
„Sunt, sincer, stimulente cu adevărat uimitoare. Sincer, nu am văzut niciodată un astfel de stimulent din partea niciunui agent”, a declarat Molly Lopez, proprietara agenției de publicitate HITE Digital Miami.
Mărci importante și-au retras publicitatea de pe Twitter
Coca-Cola a oprit cheltuielile la jumătatea lunii noiembrie, după ce la începutul lunii a cumpărat reclame pe Twitter în valoare estimată de 1,1 milioane de dolari, în timp ce cheltuielile HBO s-au prăbușit la aproximativ 38.000 de dolari în decembrie, de la aproximativ 1,1 milioane de dolari în noiembrie, a constatat Pathmatics.
Coca-Cola a refuzat să comenteze. Purtătorul de cuvânt al HBO, Chris Willard, nu a făcut niciun comentariu cu privire la specificul cheltuielilor de publicitate, dar a declarat că „vom evalua platforma sub noua sa conducere și vom determina pașii următori corespunzători”.
Dintre mărcile de consum, producătorul de ketchup Heinz, Kraft Heinz și producătorul de mâncare Stouffers Nestle SA au oprit orice fel de publicitate, potrivit estimărilor Pathmatics. Heinz și Nestle au refuzat să comenteze.
Retailerul de masă Target și operatorul de magazine Kohls Corp au renunțat, de asemenea, la publicitatea pe Twitter de Black Friday, una dintre cele mai mari zile de cumpărături din an, arată estimările. Kohls nu a răspuns solicitărilor de comentarii.
Sosirea lui Elon Musk la Twitter a exacerbat scăderea publicității
Cu toate acestea, Apple și PepsiCo și-au majorat cheltuielile, potrivit Pathmatics.
Apple nu a răspuns la solicitările de comentarii. PepsiCo a refuzat să comenteze.
Sosirea lui Elon Musk la Twitter a exacerbat o scădere a publicității care a început în septembrie, după ce Reuters a raportat că promoțiile au apărut alături de tweet-uri care solicitau pornografie infantilă.
Cele mai multe companii au încetat să mai cheltuiască în noiembrie, arată estimările, în aceeași lună în care Musk a restabilit conturile suspendate și a permis demersurile unor escroci care s-au dat drept corporații.
Compania de telecomunicații AT&T Inc și furnizorul de alimente pentru animale de companie Mars Inc au redus cheltuielile în septembrie din cauza îngrijorărilor legate de siguranța mărcii.
Companiile s-au retras de pe Twitter
În timp ce companiile s-au retras de pe Twitter, au menținut și, în unele cazuri, au sporit publicitatea pe Facebook și Instagram ale Meta Platform Inc. și pe aplicația TikTok, potrivit Pathmatics.
AT&T a declarat că a întrerupt publicitatea în septembrie din cauza „preocupărilor legate de conținutul care apare alături” de reclamele sale. Compania a discutat cu Twitter în legătură cu preocupările sale, potrivit unei persoane familiare cu gândirea AT&T.
Mars a declarat că „suspendarea sa rămâne în vigoare”.
Companiile au redus, de asemenea, numărul de tweet-uri. Până la 19 ianuarie, Target și producătorul de cereale Special K Kellogg nu mai scriseseră pe Twitter din octombrie; iar Coca-Cola și retailerul de electronice Best Buy au întrerupt tweeting-ul în noiembrie, potrivit unei analize Reuters.