Rolls-Royce a anunțat că prototipul UltraFan, cel mai mare motor de avion, a fost finalizat și că testarea este acum în curs.
O etapă semnificativă a programului a fost atinsă atunci când motorul demonstrativ a fost mutat din atelierul de construcție la Testbed 80 din Derby, Marea Britanie, unde a fost montat în așteptarea testării.
Primul test al prototipului este de așteptat să aibă loc la începutul anului 2023 și va fi operat folosind combustibil 100% sustenabil pentru aviație.
„Vederea prototipului pentru cel mai mare motor de avion, UltraFan, căpătând formă și fiind gata pentru testare la Testbed 80 este o modalitate excelentă de a încheia anul”, a declarat Chris Cholerton, președintele Rolls-Royce Civil Aerospace.
„Cu toții așteptăm acest moment, care este o piatră de hotar atât de importantă pentru program și pentru echipa care a lucrat la el. Următoarea etapă va fi să vedem UltraFan rulând pentru prima dată cu combustibil de aviație 100% durabil în 2023, demonstrând că tehnologia este pregătită să susțină zboruri mai durabile în viitor”, a spus el, potrivit Interesting Engineering.
Cel mai mare prototip de motoare de aeronave din lume, UltraFan prezintă mai multe inovații revoluționare care măresc eficiența consumului de combustibil, ceea ce reduce emisiile și îmbunătățește sustenabilitatea. Tehnologia ar putea fi, de asemenea, utilizată pentru a îmbunătăți eficiența și sustenabilitatea motoarelor din prezent.
„Prototipul UltraFan este proiectat pentru viitor; va fi gata să funcționeze cu combustibil de aviație 100% durabil din prima zi de utilizare. În plus, explorăm în mod activ opțiunile potențiale pentru soluții hibrid-electrice și pe hidrogen”, explică Rolls Royce.
Elicea prototipului UltraFan are un diametru de 3,56 metri și folosește cu 25% mai puțin combustibil decât prima generație de motoare Trent. Combină un design nou-nouț al motorului cu un set de tehnologii care vor face călătoriile aeriene mai durabile timp de decenii.
UltraFan, spune Rolls Royce, oferă o gamă largă de opțiuni de durabilitate pentru tranziția la aviația net zero. Există alternative pentru transferul inovațiilor de la programul de dezvoltare UltraFan la actualele motoare Trent pentru a oferi o eficiență îmbunătățită a consumului de combustibil și reduceri de emisii.
Tehnologia scalabilă UltraFan promite economii de combustibil pe termen lung de până la 10%.
Sistemul hibrid-electric Rolls Royce Power Generation System 1 (PGS1) a fost testat anterior până la 1,5 MW, oferindu-le o experiență de neegalat în industrie. Aceste teste au fost efectuate utilizând un motor AE 2100 modificat, echipat cu electronice de ultimă generație, în Bristol, Marea Britanie, și Trondheim, Norvegia.
Rolls Royce analizează acum noi aplicații de produse pentru motoarele sale și cerințele viitoare ale aeronavelor. O posibilitate este un motor „mai electric”, în care tehnologia electrică este sporită, de exemplu, prin extragerea directă a energiei sau electrificarea sistemelor de combustibil și ulei.
Ca alternativă, micro-hibridizarea ar putea permite utilizarea energiei stocate pentru a îmbunătăți performanța motorului pe tot parcursul ciclului de zbor și pentru a reduce consumul de combustibil.
Rolls Royce a anunțat, de asemenea, un program de cercetare de teste de instalații și motoare pentru a demonstra că hidrogenul poate furniza energie în mod fiabil și eficient pentru aeronavele mici și mijlocii începând cu mijlocul anilor 2030, ca parte a angajamentului său de a înțelege pe deplin oportunitățile și provocările sistemelor de alimentare cu hidrogen.
„Avem ambiții de a trece acest lucru într-o fază de testare în zbor ca parte a programului pe termen lung”, explică Rolls Royce.
Pui de iguane roz au fost observați, în premieră, în Insulele Galapagos
Fondatorul unei firme falimentare de criptomonede a fost extrădat în SUA
„Șarpele”, criminalul care a inspirat serialul cu același nume, a fost eliberat din închisoare
Nigeria primește înapoi sculpturi de bronz luate de Germania cu 100 de ani în urmă