Porsche lucrează la combustibilul alternativ care va înlocui benzina

27 12. 2022, 01:00

Porsche și mai mulți parteneri lucrează la combustibilul alternativ neutru din punct de vedere climatic menit să înlocuiască benzina în vehiculele cu motoare tradiționale cu ardere internă.

Producătorul auto german deținut de Volkswagen a declarat că o fabrică pilot din Chile a început producția comercială a combustibilului alternativ.

Până la jumătatea deceniului, Porsche plănuiește să producă milioane de litri din combustibilul alternativ.

Combustibilul alternativ creat de Porsche este neutru din punct de vedere al emisiilor

Porsche se așteaptă să utilizeze inițial combustibilul în sporturile cu motor și la centrele sale de „experimentare a performanței”, urmate de alte utilizări în anii următori. În cele din urmă, planul este ca combustibilul să fie vândut companiilor petroliere și altora pentru distribuție către consumatori.

Acest combustibil este un tip de metanol sintetic produs printr-un proces complex care folosește apă, hidrogen și dioxid de carbon. Companiile spun că permite funcționarea aproape neutră din punct de vedere al CO2 a motoarelor pe benzină. Vehiculele vor avea nevoie în continuare de ulei pentru a lubrifia motorul, notează CNBC.

În faza pilot, Porsche se așteaptă să producă în jur de 130.000 de litri de combustibil. Planurile sunt de a extinde acest număr la aproximativ 55 de milioane de litri până la jumătatea deceniului și la aproximativ 550 de milioane de litri aproximativ doi ani mai târziu.

Combustibilul ce va înlocui benzina din mașinile existente

Fabrica din Chile a fost anunțată inițial de Porsche la sfârșitul anului 2020, când producătorul auto a declarat că va investi 24 de milioane de dolari în dezvoltarea fabricii și a e-combustibililor. Printre parteneri se numără compania chiliană Highly Innovative Fuels, unitatea de energie regenerabilă a Siemens și altele.

Oficialii companiei spun că e-carburanții pot acționa ca benzina, oferindu-le proprietarilor de vehicule un mod mai ecologic de a conduce. De asemenea, ar putea folosi aceeași infrastructură de alimentare ca benzina, în comparație cu miliardele de dolari în investiții necesare pentru a construi o rețea de stații de încărcare pentru vehicule electrice.

Dar înlocuirea completă a combustibililor fosili tradiționali cu combustibili alternativi ar fi dificilă și extrem de costisitoare. În 2021, în SUA s-au consumat aproximativ 510 miliarde de litri de benzină, o medie de aproximativ 1,39 de miliarde de litri pe zi, potrivit Administrației pentru Informații Energetice din SUA.

Noul combustibil va salva de la dispariție modelele emblematice

Totuși, folosind combustibilul alternativ, Porsche și alți producători auto ar putea continua să producă vehicule emblematice precum 911, fie atât în variantă electrică, cât și cu motor clasic, fie doar în varianta clasică. În timp ce vehiculele electrice pot oferi performanțe remarcabile, dinamica lor de conducere diferă de cea a motoarelor tradiționale.

Oficialii Porsche au sărbătorit începutul producției de e-carburant făcându-i plinul unui Porsche 911 cu primii litri de combustibil sintetic produs în fabrică.

„Potențialul eFuels este uriaș. În prezent, în întreaga lume există peste 1,3 miliarde de vehicule cu motoare cu ardere. Multe dintre acestea încă vor circula pe drumuri în deceniile următoare, iar combustibilii sintetici le oferă proprietarilor de mașini existente o alternativă aproape neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon”, a declarat Michael Steiner, directorul de cercetare și dezvoltare al Porsche, într-un comunicat.

Steiner și alții au reiterat recent faptul că dezvoltarea combustibilului alternativ nu schimbă planurile companiei ca 80% dintre vehiculele sale să fie electrice până în 2030.

Vă recomandăm să citiți și:

Care sunt băuturile preferate de români de sărbători?

Ce pierderi au provocat catastrofele naturale în acest an?

Institutul Pantone a anunțat care va fi culoarea anului 2023

Vremea de Revelion. ANM a anunțat temperaturile pentru noaptea dintre ani