Ultimul Boeing 747, aeronava-simbol al zborului comercial, a ieșit de pe linia de producție
Începând cu 1967, Boeing 747 a fost simbolul zborului comercial timp de peste 50 de ani. Dar în prezent, ultimul astfel de avion a ieșit de pe linia de producție, marcând sfârșitul unei cariere ilustre.
Înainte de a fi livrat către Atlas Air la începutul anului 2023, ultimul 747 a părăsit fabrica companiei, a spus Boeing într-un comunicat de presă.
„Timp de mai bine de jumătate de secol, zeci de mii de angajați dedicați ai Boeing au proiectat și construit acest avion magnific care a schimbat cu adevărat lumea. Suntem mândri că acest avion va continua să zboare peste tot globul în anii următori”, a spus Kim Smith, vicepreședinte Boeing și director general al programelor 747 și 767.
Ultimul Boeing 747
Ultimul Boeing 747, învelit într-un strat de protecție verde, a fost parcat în interiorul uriașei unități de asamblare a Boeing din Everett, despre care corporația pretinde că este cea mai mare structură din lume în ceea ce privește volumul.
Structura a fost construită special pentru începerea producției de „jumbo jet” în 1967, scrie Interesting Engineering.
Înainte de plecarea ultimului 747, personalul Boeing și-a petrecut ultimele zile echilibrând trenurile de aterizare, perfecționând sistemele de manipulare a încărcăturii și finalizând interioarele.
O aeronavă ce stârnește nostalgie
Deoarece noile 747 vor continua să zboare timp de zeci de ani, sfârșitul fabricării lui 747 nu înseamnă că aeronava va dispărea complet de pe cer. Cu toate acestea, acum sunt mai puțin frecvente în flotele de afaceri. Înainte de epidemia de COVID-19, United și Delta și-au luat rămas bun de la ale lor, în timp ce Qantas și British Airways și-au pus 747-urile pe pauză în 2020, în timpul unei încetiniri a traficului global.
„A fost un avion grozav. Ne-a servit genial. Există multă nostalgie și dragoste pentru el, dar când privim spre viitor, vorbim despre aeronave moderne, mai multă eficiență și soluții mai durabile”, a declarat CEO-ul British Airways, Sean Doyle, în cadrul unui eveniment de pe Aeroportul Internațional John F. Kennedy desfășurat alături de partenerul American Airlines.
Istoria lui Boeing 747
Boeing 747, primul avion cu fuzelaj larg construit vreodată, a intrat în producție în 1967 și a fost produs în 1.574 de exemplare în decurs de 54 de ani.
În anii care au urmat primul său zbor comercial, în ianuarie 1970, 747 cu cocoașă a devenit unul dintre cele mai recunoscute avioane și a făcut ca călătoriile internaționale să fie mai accesibile. Pentru zilele lor, cele patru motoare puternice ale sale erau eficiente. Aeronava putea găzdui sute de pasageri simultan pentru călătorii pe distanțe lungi.
Avioanele uriașe au simplificat și transportul aerian de mărfuri pe tot globul, permițându-le companiilor să îndeplinească dorințele din ce în ce mai exigente ale consumatorilor pentru orice, de la brânză la gadgeturi.
Cea mai recentă și ultimă iterație, 747-8, este cea mai lungă aeronavă comercială folosită în prezent, măsurând puțin peste 76,2 metri. 747-8 parcurge o distanță de aproximativ trei terenuri de fotbal în fiecare secundă în timpul unei călătorii.
La ce va fi folosit ultimul Boeing 747?
Ultimul Boeing 747-8 va servi drept avion de mărfuri și este ultima aeronavă din seria 747 care va mai fi produsă vreodată. Avionul poate transporta 10.699 de lingouri de aur solid sau aproximativ 19 milioane de mingi de ping-pong sau de golf datorită capacității sale de încărcare de 133,1 tone.
Pentru clienții din peste 150 de țări, Boeing, o corporație aerospațială lider la nivel mondial, dezvoltă, produce și repară avioane comerciale, bunuri de apărare și sisteme spațiale. Corporația, un important exportator din Statele Unite, folosește abilitățile unei rețele globale extinse de furnizori pentru a spori oportunitățile economice, sustenabilitatea și impactul asupra comunității, transmite Boeing.
„Echipa diversă a Boeing este angajată să inoveze pentru viitor, să conducă cu sustenabilitate și să cultive o cultură bazată pe valorile de bază ale companiei în ceea ce privește siguranța, calitatea și integritatea”, adaugă ei.
Vă recomandăm să citiți și:
Hotelul de Gheață din Munții Făgăraș revine după doi ani de pauză
Austria a anunțat o taxă excepțională pentru companiile energetice
Vântul crizei a început să bată puternic în buzunarele europenilor