Home » D:News » Ambițiile Volkswagen și Mercedes privind mașinile electrice se lovesc de necazuri

Ambițiile Volkswagen și Mercedes privind mașinile electrice se lovesc de necazuri

Ambițiile Volkswagen și Mercedes privind mașinile electrice se lovesc de necazuri
Sursa foto: Pixabay
Publicat: 23.11.2022

Intenția industriei auto germane de a prelua coroana vehiculelor electrice de la Tesla a deviat de la cursul stabilit în această săptămână, în urma unor eșecuri pentru Volkswagen și Mercedes-Benz.

VW intenționează să amâne cu cel puțin doi ani proiectul său cheie Trinity, nava amiral a vehiculelor electrice, din cauza unor defecțiuni software, potrivit unei persoane familiare cu situația, punând sub semnul întrebării ambițioasa lansare de 52 de miliarde de euro a vehiculelor electrice, prezentată ca fiind cea mai mare din industrie. De asemenea, Mercedes a redus prețurile pentru emblematica EQS EV în China cu aproximativ 33.000 de dolari, după ce a judecat greșit piața.

Aceste evoluții reprezintă un semnal de alarmă pentru industria care investește fonduri fără precedent în această tranziție cu termene ambițioase. În timp ce constructorii auto din întreaga lume se confruntă cu renunțarea la motoarele cu combustie, miza este cea mai mare pentru producătorii germani, obișnuiți să obțină partea leului din tehnologie de ultimă oră și ornamente luxoase.

Constructorii auto germani au anunțat obiective îndrăznețe

„Constructorii auto germani au anunțat obiective îndrăznețe de electrificare și susțin că sunt în fruntea tranziției, dar încă nu le îndeplinesc”, a declarat Michael Dean de la Bloomberg Intelligence. „Mai au încă un drum lung de parcurs”.

După ani de încercări eșuate de a depăși Tesla și în condițiile în care firmele chinezești își pregătesc propriile mișcări, constructorii auto germani au schimbat vitezele pentru a câștiga cursa EV, renunțând să mai facă schimbări graduale la mașinile lor cu motor cu combustie, care au dominat timp de decenii.

BMW, Mercedes și VW investesc peste 100 de miliarde de euro în dezvoltarea unei infrastructuri complet noi de platforme, fabrici de baterii și software pentru a oferi o nouă generație de vehicule electrice. Speranța este că acestea vor conduce la autonomie, la noi surse de venit și vor elimina rivalii.

O evoluție delicată

„Din punct de vedere hardware, nu aș avea nicio îndoială că pot face mașini superbe”, a declarat Axel Schmidt, șeful diviziei auto la firma de consultanță în management Accenture. „Dar complexitatea și calitatea necesare pentru software pot fi stăpânite de un producător de hardware vechi de 120 de ani? Nu sunt atât de sigur”.

Ultimele evoluții arată modul în care VW Group reevaluează strategiile stabilite de fostul director general Herbert Diess, care a fost înlocuit în septembrie cu Oliver Blume, șeful Porsche, după o serie de eșecuri.

Pentru Mercedes, luptele cu modelul său electric de top în China reprezintă o evoluție delicată, deoarece intenționează să treacă la vehicule exclusiv electrice acolo unde este posibil până în 2030, schimbându-și în același timp portofoliul pe segmentul superior.

La VW, efectele ar putea fi, de asemenea, de mare anvergură. În cazul în care se confirmă întârzierea proiectului mașinii cu baterii Trinity dincolo de termenul inițial de 2026, constructorul auto ar putea renunța, de asemenea, la planurile pentru o fabrică de 2 miliarde de euro în Germania. De asemenea, ar însemna că marca VW pierde o șansă de a reduce decalajul tehnologic față de Tesla, în special în ceea ce privește caracteristicile de conducere automată.

Volkswagen ar putea fi forțat să investească mai mult

Întârzierea proiectului Trinity provine din dificultățile de la unitatea de dezvoltare de software a VW, Cariad. Filiala a fost afectată de întreruperi și management defectuos, care a amânat deja lansarea Audi Artemis – răspunsul de lux al companiei la Tesla – cu trei ani, până în 2027.

„Blume reevaluează în mod clar întreaga strategie privind mașinile electrice cu baterii și software-ul și, prin urmare, 2026 ar fi cel mai devreme când VW ar putea provoca Tesla – cu avertismentul unor întârzieri suplimentare ale platformei și software-ului”, a declarat Dean.

În urma întârzierii Trinity, Volkswagen ar putea fi forțat să investească mai mult în platforma MEB, care a stat la baza seriei sale de vehicule electrice ID. Aceste mașini au fost pline de probleme software, inclusiv frânarea bruscă din cauza unui sistem de detectare a traficului defect și blocarea afișajului.

Cel mai mare dușman al germanilor

Cariad se va concentra acum asupra finalizării unei noi arhitecturi software pentru modelele premium de la Porsche și Audi și varenunța la o platformă pentru mai multe mărci, care trebuia să consolideze proiectul Trinity și să ofere capacități de autoconducere.

„Cu siguranță, se pare că germanii se împiedică puțin în ultima vreme”, a declarat Matthias Schmidt, analist al industriei auto din Berlin. „Perfecționismul inerent ar putea fi cel mai mare dușman al lor și ar putea, probabil, să-i încetinească în mediul rapid al vehiculelor electrice.”

Redactia Descopera.ro
Redactia Descopera.ro
Descopera.ro este un portal de stiinta, tehnologie, natura si calatorii care isi propune sa fie cel mai mare site de popularizare a stiintelor si de cultura generala din Romania. Sub sloganul E LUMEA TA!, DESCOPERA.RO aduce zilnic ultimele stiri din cele mai fascinante domenii stiintifice, investigh... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Deși sunt „dezamăgiți”, britanicii anunță că nu vor riposta la tarifele impuse de SUA
Deși sunt „dezamăgiți”, britanicii anunță că nu vor riposta la tarifele impuse de SUA
Cuie înfipte în craniile oamenilor, ritualul șocant din Epoca Fierului
Cuie înfipte în craniile oamenilor, ritualul șocant din Epoca Fierului
Neutrinii ar putea fi cheia pentru studierea nucleului Soarelui
Neutrinii ar putea fi cheia pentru studierea nucleului Soarelui
Așa s-a scris ISTORIA! Legendarul Cristian Gațu, dezvăluiri în premieră despre cum a trecut prin furcile morții la JO 1972 și cum l-a pedepsit pe Gigi Becali
Așa s-a scris ISTORIA! Legendarul Cristian Gațu, dezvăluiri în premieră despre cum a trecut prin furcile morții la ...
Oamenii de știință au găsit 128 de sateliți noi în jurul lui Saturn
Oamenii de știință au găsit 128 de sateliți noi în jurul lui Saturn
Masculii unei specii de caracatițe paralizează femelele înainte de împerechere pentru a nu fi mâncați
Masculii unei specii de caracatițe paralizează femelele înainte de împerechere pentru a nu fi mâncați
Primele pisici domestice au ajuns în China în urmă cu 1.400 de ani, arată un studiu
Primele pisici domestice au ajuns în China în urmă cu 1.400 de ani, arată un studiu
Scurtă istorie a OZN-urilor: Suntem cu adevărat vizitați de extratereștri?
Scurtă istorie a OZN-urilor: Suntem cu adevărat vizitați de extratereștri?
Un salariu mai mare aduce mai multă satisfacție în viață, dar și mai mult stres
Un salariu mai mare aduce mai multă satisfacție în viață, dar și mai mult stres
Oamenii care petrec foarte mult timp pe rețelele sociale sunt mai expuși la afecțiuni psihiatrice
Oamenii care petrec foarte mult timp pe rețelele sociale sunt mai expuși la afecțiuni psihiatrice
Conspirații cu Gen. Emil Străinu – o nouă ediție captivantă, joi, de la 22:00
Conspirații cu Gen. Emil Străinu – o nouă ediție captivantă, joi, de la 22:00
Test de cultură generală. Cât de mari sunt inelele planetei Saturn?
Test de cultură generală. Cât de mari sunt inelele planetei Saturn?
Astronomii au descoperit patru planete care orbitează una dintre cele mai apropiate stele de Pământ
Astronomii au descoperit patru planete care orbitează una dintre cele mai apropiate stele de Pământ
Primul om din lume care a trăit cu o inimă artificială mai mult de 100 de zile
Primul om din lume care a trăit cu o inimă artificială mai mult de 100 de zile
India și Congo ar putea semna un acord de aprovizionare cu cobalt și cupru
India și Congo ar putea semna un acord de aprovizionare cu cobalt și cupru
Două noi medicamente pot ajuta pacienții cu Alzheimer să fie independenți mai mult timp
Două noi medicamente pot ajuta pacienții cu Alzheimer să fie independenți mai mult timp
Mircea Eliade, marele scriitor şi filosof care a susţinut Garda de Fier
Mircea Eliade, marele scriitor şi filosof care a susţinut Garda de Fier
De ce este Elon Musk atât de interesat de politica din România?
De ce este Elon Musk atât de interesat de politica din România?