Europenii au început să-şi reducă semnificativ bugetele de vacanţe şi călătorii pe măsură ce creşterea costului vieţii a început să-şi pună amprenta pe buzunarele lor, scrie Bloomberg.
Conform datelor şi analizelor realizate de Trivago, majoritatea europenilor vor căuta în perioada noiembrie-ianuarie să taie din banii de vacanţă şi deci să rezerve hoteluri mai ieftine, să facă călătorii mai scurte şi să vâneze orice reducere disponibilă.
Rezervările făcute prin platforma Trivago se află în prezent la nivelul de dinainte de pandemie şi de tulburările suferite de sectorul turismului pe tot globul. Tendinţele arată că europenii nu sunt încă gata să renunţe definitiv la vacanţe, însă vor fi din ce în ce mai atenţi la costuri.
O astfel de schimbare ar favoriza în principal companiile aeriene low-cost, precum Ryanair, care au de câştigat dintr-o recesiune, în contextul în care oamenii cu bani din ce în ce mai puţini vor opta pentru variante accesibile.
„Este foarte posibil să vedem cum oamenii vor căuta opţiuni mai ieftine sau vor căuta temeinic şi vor verifica fiecare variantă pe care o au pentru a obţine cel mai bun preţ. Mai mult, este posibil ca în viitor să o reducere a duratei unui sejur cu 10%, a declarat Mathias Tillman, CFO Trivago.
Conform Trivago, destinaţiile mediteraneene, acolo unde cazarea e mai puţin costisitoare, rămân deosebit de populare. Grecia şi Spania rămân în top, în timp ce Istambulul a urcat în preferinţe şi a ajuns să fie printre primele cinci cele mai alese destinaţii de turiştii europeni.
Această tendinţă de reducere a costurilor din cauza crizelor care încep să se simtă în buzunarul celor din Europa nu a fost observată doar de Trivago.
Agenţia de turism online eDreams, a cărei platformă oferă zboruri şi pachete de vancaţă low-cost s-a confruntat cu o scădere a veniturilor pe utilizator care variază între 4 şi 80 de euro.
Dana Dunne, CEO-ul eDreams, susţine că tot mai mulţi clienţi aleg să facă călătorii scurte şi să facă rezervări cât mai aproape de momentul plecării.
Companiile aeriene şi firmele de turism vin după o vară extraordinară în care oamenii au scos din buzunare bani grei pentru vacanţe şi călătorii, după doi ani de blocaje şi restricţii cauzate de pandemie.
Cu toate că spirala inflaţionistă loveşte în buzunarele europenilor, marii transportatori susţin că cererea de călătorii rămâne stabilă.
„În ciuda acestor condiţii, oamenii încă preferă să meargă în vacanţe decât să-şi cumpere, de exemplu, un frigder nou”, a declarat Shai Weiss, CEO-ul Virgin Atlantic.