Noul proprietar al Twitter, Elon Musk, a explicat de ce a apelat la concedierea a aproximativ jumătate din forța de muncă a companiei, spunând că nu a avut „de ales” deoarece Twitter pierdea peste 4 milioane de dolari pe zi, scrie BBC.
Un tweet al lui Yoel Roth, șeful departamentului de siguranță și integritate al Twitter, a făcut referire la „reduceri de aproximativ 50% la nivelul întregii companii”.
Dar Elon Musk a declarat că angajamentul gigantului social media față de moderarea conținutului a rămas „absolut neschimbat”.
Musk, cel mai bogat om din lume, a preluat Twitter printr-o tranzacție de 44 de miliarde de dolari. Miliardarul a insistat, în propriul tweet, că tuturor celor care și-au pierdut locurile de muncă li s-au oferit trei luni de indemnizație de concediere, „ceea ce reprezintă cu 50% mai mult decât se cere prin lege”.
În timp ce vineri au apărut informații potrivit cărora mii de angajați ai Twitter din întreaga lume își pierd locurile de muncă, au fost puse întrebări cu privire la viitorul angajaților responsabili cu eliminarea materialelor dăunătoare.
Grupurile de siguranță online și militanții au sugerat că Musk ar putea relaxa politicile de moderare și ar putea anula interdicțiile permanente de pe Twitter acordate unor personalități controversate – inclusiv fostului președinte Donald Trump.
Aceste îngrijorări au fost alimentate de comentariile lui Musk de vineri, care a încercat să dea vina pentru „scăderea masivă a veniturilor” de la Twitter pe „grupurile de activiști” care „încearcă să distrugă libertatea de exprimare în America”.
Dar din tweet-ul lui Roth a confirmat că majoritatea celor peste 2.000 de moderatori de conținut care lucrează la „revizuirea de primă linie” nu au fost afectați.
El a spus că „reducerea forței de muncă” a afectat aproximativ 15% dintre cei care lucrează în departamentul de încredere și siguranță a Twitter – în comparație cu ceea ce el a spus că a fost o reducere de 50% observată în întreaga companie.
Roth a adăugat că lupta împotriva dezinformării a rămas o „prioritate” în timpul alegerilor din SUA. Majoritatea americanilor vor vota marți, în cel mai important scrutin înaintea prezidențialelor.
Aproape toate veniturile Twitter provin în prezent din publicitate, iar Volkswagen se numără printre mărcile care au încetat să mai cheltuiască cu Twitter de când Elon Musk a cumpărat Twitter.
Joi, producătorul de alimente General Mills, care deține mărci precum Cheerios și Lucky Charms, a făcut același lucru. Acesta a declarat că continuă să monitorizeze „noua direcție” a Twitter și că dorește să „evalueze [cheltuielile [sale] de marketing”.
Printre alte mărci care și-au întrerupt activitățile plătite pe platformă se numără firmele auto General Motors și Audi și gigantul farmaceutic Pfizer.
Elon Musk a căutat modalități de a reduce costurile și de a face bani în diferite moduri de pe platformă, inclusiv planuri de a percepe o taxă de abonament lunară pentru ca utilizatorii să fie verificați pe platformă.
De asemenea, el a propus ca cei care plătesc taxa de 8 dolari pe lună să beneficieze de o creștere a numărului de răspunsuri, mențiuni și căutări pentru tweet-urile lor, ceea ce a provocat critici din partea unor persoane de pe Twitter, care au afirmat că el creează un sistem pe două niveluri care ar avantaja pe cei dispuși să plătească.