Cât vor cheltui românii de Black Friday?
Dacă în 2021 procentul oamenilor care plănuiau să cumpere articole de modă cu ocazia Black Friday era de 75%, anul acesta a adus o scădere importantă. 67% dintre consumatori mai doresc să-și îmbogățească garderoba cu articole la preț redus.
În plus, s-a modificat și ponderea persoanelor care nu au încă idee dacă își vor cumpăra haine sau nu cu acest prilej: de la 16% la 25%, arată un nou studiu realizat de Glami România.
48% dintre români spun că nu își vor planifica achizițiile în avans, dar vor căuta cele mai bune oferte în această vânătoare a reducerilor.
Bugetul românilor de Black Friday, pe locul doi în Europa
Rezultatele sunt interesante și atunci când atenția se îndreaptă asupra bugetului. 38% vor cheltui între 250-500 de lei, 22% vor avea un interval de 500-1.000 de lei, iar 19% nu s-au hotărât încă.
Această sumă de până la 500 de lei pentru achizițiile online de Black Friday ne plasează pe locul doi în Europa. 40% dintre unguri nu vor depăși pragul de 100 de euro pentru comenzile de Black Friday, românii ocupă locul secund, iar pe poziția următoare se află bulgarii (32% vor cheltui până la 100 de euro pentru cumpărăturile lor de Black Friday).
Clienții s-au familiarizat cu procesul de achiziție online
Poate că în trecut cumpărăturile în magazinele fizice erau cele mai de dorit, dar ultimii trei ani au rescris scenariul. Clienții s-au familiarizat cu procesul de achiziție online, considerându-l mai convenabil decât cel offline. 54% dintre respondenți au spus că nu s-ar simți confortabil la cumpărături în magazinele fizice în perioada Black Friday, iar dacă ar observa o supraaglomerare, ar pleca.
Datele au fost colectate printr-un chestionar, în perioada 4-18 septembrie, cu peste 4.900 de respondenți.