Cât de mult au crescut comenzile online în primele șase luni ale anului?
Numărul de comenzi online plasate în primele șase luni ale anului a crescut cu peste 10%, iar valoarea medie a comenzilor a fost cu 8% mai mare față de cea înregistrată anul trecut, arată un studiu realizat de o platformă de eCommerce.
Potrivit unui comunicat al MerchantPro, impactul conflictului din Ucraina s-a reflectat mai întâi în achizițiile clientului final, care au scăzut brusc, cu peste 20% în ultima săptămână din februarie. Chiar în aceste condiții, la nivel de lună s-a înregistrat o creștere de aproape 15% în numărul tranzacțiilor încheiate și o creștere de peste 30% în valoarea acestora.
Trendul ascendent a fost mai temperat în următoarele luni, însă s-a menținut la o valoare medie de 11%. Cea mai redusă creștere s-a înregistrat în martie, pe fondul incertitudinilor geo-politice, iar cea mai mare în luna mai, când numărul comenzilor plasate la nivelul celor peste 1.500 de magazine ce folosesc platforma a crescut cu 24% comparativ cu mai 2021.
Valoarea medie a comenzilor online a fost de 52 de euro
O creștere s-a observat și în media comenzii, dar și în valoarea totală a acestora, care a crescut cu peste 20% în februarie-august, comparativ cu perioada similară din 2021.
Valoarea medie a comenzilor a fost de 52 de euro, o creștere de 8% față de anul precedent.
„Era de așteptat ca actualul context politico-economic să aibă un impact asupra economiei globale și asupra eCommerce-ului din România, iar efectele s-au observat mai întâi la nivelul clientului final, care a încetinit brusc ritmul achizițiilor, însă pentru o perioadă scurtă de timp. Apoi se poate observa impactul dinamicii prețurilor globale, scumpirile la transporturi, utilități, materii prime care se reflectă în valoarea totală a comenzilor, ce a crescut într-un ritm mai accentuat decât tranzacțiile. Este însă evident că românii rămân fideli comportamentului de consum digitalizat adoptat în ultimii doi ani, apelând tot mai des pentru achiziții la magazinele online”, a declarat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.
O tendință de consolidare a prezenței online
La nivelul comercianților, mai ales în ultimele trei luni, marcate organic de o temporizare a comenzilor pe fondul perioadei de vacanță, s-a remarcat o tendință de consolidare a prezenței online în zona de backend, cu optimizări și automatizări ce pregătesc magazinele pentru perioade de vârf – sezonul reducerilor, Black Friday și sărbătorile de iarnă.
Astfel, la nivelul magazinelor de pe platformă s-au înregistrat tot mai multe solicitări de automatizare a proceselor, optimizarea fluxului de back-office, integrări ERP, creșterea vitezei de încărcare a site-ului, cu impact direct în economia business-ului, în conversie și retenție.