Moara lui Assan a fost construită în anul 1853 și este prima moară cu aburi din România. Din păcate, acum se află într-un stadiu avansat de degradare.
Moara lui Assan este clasificată în evidențele Ministerului Culturii și Cultelor ca fiind monument istoric de valoare națională și face parte din patrimoniul industrial. Moara a fost întemeiată de negustorii George Assan și Ion Martinovici.
Ansamblul de clădiri a suferit două mari distrugeri: în mai 2008, un incendiu care a ars 90% dintr-un corp secundar al fabricii și în ianuarie 2012, prăbușirea acoperișului și a unui perete din corpul principal.
Moara a fost ridicată într-o perioadă când în București nu exista nici măcar o fabrică de cărămidă. Utilajele cu care s-a construit moara au fost aduse din Viena, iar transportul acestora pe Dunăre și apoi pe distanța Giurgiu-București dura aproape 30 de zile.
În anul 1865, George Assan rămâne fără asociatul său și astfel devine proprietar al fabricii. După moartea lui, în 1866, conducerea întreprinderii a rămas soției sale, Alexandrina, care o lasă apoi, în anul 1884, celor doi fii, Basile și Gheorghe. În 1894 a fost înființată de către cei doi o nouă secție de lacuri și culori, iar moara măcina la acea dată 7 vagoane de grâu în 24 de ore.
În registrele comerciale, Moara lui Assan era înregistrată ca ‘Societatea Anonimă „Fabricile Assan’ pentru industria și comerțul făinii, uleiurilor vegetale, lacurilor, culorilor și altor produse similare”.
După 1903, moara Assan a fost dotată cu energie electrică, având uzină proprie, iar în luna iunie 1930 a fost transformată în Societate Anonimă pe acțiuni, sub denumirea „Fabricele Assan”, care cuprindeau patru industrii diferite: măcinarea cerealelor, uleiuri vegetale, lacuri și culori, săpunuri și chit. Înainte ca moara să fie transformată în societate anonimă, frații Assan aveau 33 de lucrători, iar în ianuarie 1946, după război, fabrica avea 400 de funcționari și lucrători. Fabrica a avansat pe zi ce trece și a fost dotată cu cele mai noi utilaje și tehnologii, frații Assan fiind interesați de tot ceea ce era mai nou și mai bun în domeniul industrial.