Tinerii se uită în prezent de aproape șapte ori mai puțin la televizor decât persoanele de peste 65 de ani, potrivit unui raport al autorității de reglementare Ofcom, citat de BBC.
Potrivit raportului Ofcom, tinerii cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani petrec doar 53 de minute pe zi uitându-se la televizor, ceea ce reprezintă o scădere de două treimi în ultimii 10 ani.
În același timp, cei cu vârsta de 65 de ani și peste petrec în medie puțin sub șase ore pe zi uitându-se la televizor.
Această „diferență între generații” în ceea ce privește obiceiurile de vizionare este mai mare ca niciodată, potrivit raportului anual Media Nations al Ofcom.
Acesta a atribuit decalajul utilizării alternativelor la televiziune, cum ar fi serviciile de streaming și videoclipurile de scurt metraj.
În raportul său, Ofcom a precizat că aproximativ una din cinci locuințe din Marea Britanie are acces la toate cele trei mari servicii de streaming – Netflix, Disney+ și Amazon Prime.
Acesta a precizat că 5,2 milioane de locuințe au acum acces la toate cele trei, ceea ce ar costa aproximativ 300 de lire sterline pe an dacă ar plăti pentru ele individual.
Cu toate acestea, în raport se precizează că cifra include testele gratuite și persoanele care împart conturile între gospodării.
Ofcom a constatat, de asemenea, că, în general, numărul de gospodării abonate la cel puțin un serviciu de streaming a scăzut cu 350.000. Acesta a dat vina pe presiunea asupra bugetelor gospodăriilor ca urmare a creșterii costului vieții.
Dar a constatat, într-un sondaj realizat în rândul persoanelor care și-au anulat serviciile, că trei sferturi dintre acestea plănuiau să își reînnoiască abonamentele atunci când situația lor se va schimba.
„Revoluția streaming-ului întinde decalajul dintre generații în ceea ce privește televiziunea, creând o prăpastie clară în ceea ce privește obiceiurile de vizionare ale tinerilor și ale persoanelor mai în vârstă”, a declarat directorul Ofcom pentru informații de piață, Ian Macrae.
„Radiodifuzorii tradiționali se confruntă cu o concurență dură din partea platformelor de streaming online, căreia îi răspund parțial prin popularitatea propriilor aplicații de redare la cerere, în timp ce televiziunea de radiodifuziune este încă locul unde trebuie să meargă pentru marile evenimente care reunesc națiunea, cum ar fi finala Euro sau sărbătorirea Jubileului”, a mai spus el.
În 2021, Ofcom a constatat că timpul petrecut în fața ecranului – durata medie de timp pe care oamenii o petrec vizionând conținut video pe toate dispozitivele – a atins o medie zilnică de cinci ore și 40 de minute. Acesta a scăzut cu 25 de minute în cele mai recente cifre, care au constatat că, în medie, oamenii au petrecut 59% din timpul petrecut pe ecran vizionând televiziune în direct sau catch-up.
Între timp, o treime dintre adulții din Marea Britanie urmăresc videoclipuri de scurtă durată – sau videoclipuri cu o durată mai mică de 10 minute – iar 65% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani le urmăresc zilnic.
Această cifră este mult mai mare pentru publicul tânăr, 93% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 15 și 17 ani vizionând zilnic videoclipuri de scurtă de pe YouTube, 90% pe Instagram și 73% pe TikTok.
Raportul a analizat, de asemenea, tipul de videoclipuri scurte pe care oamenii le urmăresc online și a constatat că conținutul de tip „how to” – cum ar fi rețete sau DIY – este cel mai vizionat.
Aproximativ 59% au declarat că urmăresc videoclipuri online cu știri scurte, 32% au declarat că urmăresc videoclipuri despre jocuri video și puțin peste jumătate dintre adulții chestionați au declarat că urmăresc videoclipuri postate online de prieteni și familie.