Aeroportul Băneasa, al treilea cel mai vechi aeroport din lume încă funcțional (DOCUMENTAR)
Aeroportul Internațional București Băneasa – Aurel Vlaicu era cunoscut în urmă cu mulți ani ca Aeroportul Băneasa. Până în anul 2011, din punct de vedere al traficului de călători, aeroportul a fost al doilea ca mărime din România.
Aeroportul Băneasa a fost inaugurat în anul 1920. Este situat la șapte kilometri de oraș și are o suprafață de 128 ha. Dispune de o pistă de 3200 m lungime și 60 m lățime.
În anul 1909, Louis Blériot a executat primele zboruri pe terenul hipodromului particular de la Băneasa, o porțiune din vechea moșie a contesei de Montesquiou.
În anul 1912, Liga Aeriană Română, condusă de principele George Valentin Bibescu înființează la Băneasa o școală de pilotaj pentru piloți militari. Ulterior, aerodromul devine aeroport; se adaugă o școală de pilotaj pentru piloți civili și Aeroclubul Regal Român.
În următorii ani, activitatea aeroportului a crescut din ce în ce mai mult și atât zborurile comerciale, cât și cele civile s-au înmulțit.
În 1920 se înființează Compania de Navigație Aeriană Franco-Română, prima companie de transport aerian din lume, pentru pasageri, mărfuri și poștă. În 1923 iau naștere, pe Aeroportul Băneasa, atelierele Companiei de Navigație Aeriană Franco-Română, precursoarele Întreprinderii de Reparații Motoare de Avion din anii ’60-’70 și ale actualei Societăți Comerciale ROMAERO.
În anii 1947-1952 se construiește noua clădire a aerogării Băneasa, care are formă de elice cu trei pale, ceea ce face ca acest aeroport să fie unic în lume. Clădirea a fost proiectată de un grup de șapte arhitecți.
În anul 1942, se construiește prima pistă betonată din România și astfel, pe Băneasa au aterizat toate personalitățile care ne-au vizitat la vremea respectivă, cum ar fi Papa Ioan Paul al II-lea, Bill Gates, Madonna.