Producătorul de mașini electrice Tesla a raportat rezultatele trimestriale ale companiei din T2 2022, potrivit CNBC.
Marja brută a autovehiculelor a fost de 27,9%, în scădere faţă de 32,9% în trimestrul trecut şi 28,4% în urmă cu un an, fiind afectată de inflaţie şi de concurenţa în creştere pentru celulele bateriei şi alte componente care intră în vehiculele electrice. Veniturile din industria auto au reprezentat 14,6 miliarde dolari din totalul companiei, 1,47 miliarde dolari provenind din servicii şi alte venituri şi 866 milioane dolari din segmentul energetic al companiei.
Tesla a generat 344 de milioane de dolari în venituri din credite de reglementare auto în al doilea trimestru, potrivit declaraţiilor companiei. Este o scădere de 10 milioane de dolari sau aproape 3% faţă de aceeaşi perioadă din 2021.
CEO-ul Elon Musk a declarat că noua fabrică a Tesla din afara Berlinului a depăşit 1.000 de maşini pe săptămână în iunie şi se aşteaptă ca noua fabrică a companiei din Austin, Texas, să depăşească pragul de producţie de 1.000 pe săptămână în următoarele câteva luni.
Tesla şi-a crescut infrastructura de încărcare mai mult decât centrele de magazine şi servicii, raportând 709 locaţii de magazine şi servicii pentru trimestrul al doilea şi 3.971 de locaţii Supercharger (cu 36.165 de conexiuni totale Supercharger) în al doilea trimestru. Aceste cifre au reprezentat o creştere de 19% în locaţiile magazinelor şi centrelor de service de la an la an şi o creştere de 34% a numărului de locaţii de încărcare.
Compania a oferit detalii limitate despre investiţiile şi vânzările de criptomonede, scriind: „La sfârşitul trimestrului al doilea, am convertit aproximativ 75% din achiziţiile noastre Bitcoin în monedă fiat. Conversiile din T2 au adăugat 936 de milioane de dolari numerar în bilanţul nostru.” În general, numerarul şi echivalentele de numerar ale companiei au crescut cu 847 milioane USD în timpul trimestrului. Tesla a făcut furori printre entuziaştii cripto, când a anunţat la începutul lui 2021 că a achiziţionat bitcoin în valoare de 1,5 miliarde de dolari.
Musk a explicat: „Motivul pentru care am vândut o mare parte din deţinerile noastre de bitcoin a fost că nu eram siguri când se vor atenua blocajele covid din China, aşa că era important pentru noi să ne maximizăm poziţia de numerar”. El a adăugat: „Acest lucru nu ar trebui să fie considerat un verdict asupra Bitcoin”. CFO Zachary Kirkhorn şi Musk au confirmat că Tesla nu a vândut nimic din monedele dogecoin.
Cu două fabrici noi aflate acum în Texas şi în afara Berlinului, în Germania, Tesla şi-a păstrat îndrumările sale pentru „creştere medie anuală de 50% a livrărilor de vehicule”, pe un „orizont multianual”.
Tesla lucrează încă pentru aşteptatul Cybertruck (anunţat în noiembrie 2019), semi-camionul electric (dezvăluit în noiembrie 2017), conceptul Roadster actualizat (dezvăluit şi în noiembrie 2017) şi pentru alte proiecte speculative precum robotul umanoid. Ca răspuns la întrebarea unui investitor, Elon Musk a spus că Tesla speră să înceapă să livreze Cybertruck, un pick-up cu aspect experimental, la jumătatea anului viitor.
La începutul acestei luni, Musk a spus într-un tweet că Tesla ar putea reduce preţurile la maşinile sale electrice dacă inflaţia „se calmează”.
Privitor la problema inflaţiei, Musk a remarcat cu optimism: „Cred că inflaţia va scădea spre sfârşitul acestui an”, dar i-a avertizat pe investitori să ia această predicţie cu un grăunte de sare.