General Motors a început recent să taxeze pentru călătorii în noua sa flotă de robotaxi, model fără șofer, din San Francisco, iar în continuare intenționează să se extindă în alte orașe.
Este un moment istoric și probabil o imagine a lucrurilor care vor urma. Nu există o mulțime de companii cu vehicule complet fără șofer pe străzile publice și chiar mai puține care taxează pentru călătorii.
Abia în luna martie, autoritățile federale de reglementare din SUA au deschis calea pentru vehiculele fără șofer complet optimizate – care, pentru a clarifica, acum nici măcar nu trebuie să fie echipate cu comenzi manuale precum un volan, indică Futurism.
„Este un moment demn de Frații Wright”, a declarat șeful operațiunilor Cruise Gil West într-un interviu pentru Bloomberg. „Dacă ne imaginăm anul viitor și mai departe, este o extindere rapidă a afacerii.”
Inițiativa a fost propusă inițial în 2020, dar Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi a promulgat oficial hotărârea la doar o lună după ce General Motors a cerut permisiunea de a implementa modelul său Cruise fără șofer pe străzile publice.
Acum, taxiul robotic se plimbă pe străzile din San Francisco, putând fi accesat de clienții dispuși să plătească.
Mulți și-au exprimat îngrijorarea cu privire la siguranța instalării mașinilor fără șofer pe drumurile publice. În 2018, o mașină care se conducea singură, cu un șofer de siguranță uman a lovit și ucis un pieton, incident care a fost pus în primul rând pe seama șoferului neatent și a catalizat controlul vehiculelor autonome. Premisa mașinilor care se conduc singure a fost de mult timp că vor face condusul mai sigur, dar datele rămân neclare, iar un accident îngrozitor în timpul unui proces precum cel al GM ar putea arunca o umbră lungă pentru percepția publicului asupra tehnologiei.
Și, desigur, problema angajării nu poate fi trecută cu vederea. Dacă vehiculele autonome devin omniprezente, ar putea elimina cu ușurință nenumărate locuri de muncă în taxiuri, camioane și nu numai, cu implicații sumbre pentru economie. Așa cum stau lucrurile, toate privirile sunt în San Francisco. Ceea ce se întâmplă acolo cu mașinile fără șofer poate fi viitorul pentru multe orașe americane.
Astronauții NASA recoltează legume delicioase în spațiu, fără sol
Incendiu de vegetație la Machu Picchu. Pompierii peruani încearcă să țină flăcările sub control
„Salata rusească” din meniul summitului NATO de la Madrid a iscat nedumeriri
Țara care opreşte alimentarea cu combustibil. Stocurile s-ar putea epuiza în câteva zile