Cea mai mare navă hibrid din lume va transporta pasageri între Marea Britanie și Franța
O navă care va transporta pasageri între Marea Britanie și Franța în următorii ani va fi cea mai mare navă hibrid construită vreodată, potrivit operatorului Brittany Ferries, relatează CNBC.
Într-o declarație, compania a precizat că nava din Saint-Malo va avea o capacitate a bateriei de 11,5 megawați oră. Aceasta, a adăugat firma, este „aproximativ dublă față de cea folosită de obicei pentru propulsia hibridă la navele maritime”.
Brittany Ferries a precizat că nava urmează să fie livrată în 2024. Un al doilea hibrid se va alătura flotei sale la scurt timp după aceea, urmând a călători între Portsmouth și Caen.
Navele hibrid pot funcționa cu gaz natural lichefiat (un combustibil fosil), cu baterii sau cu o combinație a celor două. Brittany Ferries a declarat că un total de trei nave hibrid sunt construite de Stena RoRo, folosind tehnologia firmei finlandeze Wärtsilä.
Transportul maritim, responsabil pentru 2% din emisiile de dioxid de carbon
„Dimensiunea extinsă a bateriilor va permite navelor să funcționeze cu putere maximă, folosind ambele elice și toate propulsoarele pentru a manevra fără emisii în și din porturi, chiar și pe vreme rea”, a declarat Hakan Agnevall, directorul general al Wartsila, scrie Mediafax.
Transportul maritim nu este diferit de alte tipuri de mobilitate prin faptul că are o amprentă ecologică considerabilă.
Potrivit Transport & Environment, un grup de campanie cu sediul la Bruxelles, navele reprezintă „o sursă semnificativă de consum de petrol și de emisii în UE”.
Citând o analiză a datelor de la Eurostat, T&E adaugă că, în 2019, transportul maritim din UE a consumat „12,2% din totalul combustibilului pentru transport”.
În altă parte, Agenția Internațională pentru Energie afirmă că transportul maritim internațional a fost responsabil pentru aproximativ 2% din emisiile de dioxid de carbon legate de energie ale planetei în 2020.