Cererea lui Elon Musk ca angajații Tesla să înceteze să mai „lucreze fără entuziasm și doar să facă minimul necesar” și să se întoarcă la birou a fost respinsă de cel mai mare sindicat din Germania.
Directorul executiv al Tesla a intrat în dezbaterea privind viitorul muncii spunându-le angajaților de la producătorul de automobile electrice că trebuie să se întoarcă la birou pentru cel puțin 40 de ore pe săptămână sau să părăsească compania, potrivit unui e-mail văzut de Reuters.
Sindicatul IG Metall din Berlin-Brandenburg-Sachsen, unde se află fabrica Tesla, a declarat că va susține orice angajat care se opune ultimatumului lui Musk. Tesla are aproximativ 4.000 de angajați în Germania și intenționează să extindă forța de muncă la 12.000 de persoane.
„Oricine nu este de acord cu astfel de cerințe unilaterale și vrea să se opună are în spate puterea sindicatelor în Germania, conform legii”, a declarat Birgit Dietze, liderul districtual al IG Metall din Berlin-Brandenburg-Sachsen.
Angajații uzinei Tesla din Gruenheide, Germania, au ales 19 persoane în primul consiliu al lucrătorilor în februarie, diferențiind uzina de altele conduse de producătorul auto din Statele Unite și din alte părți, fără reprezentare sindicală.
Unii dintre muncitori fac parte din IG Metall, care reprezintă muncitorii din companiile auto și din alte sectoare industriale.
În prezent, în Germania nu există legi care să consacre dreptul de a lucra de acasă, dar Ministerul Muncii lucrează la politici care ar spori flexibilitatea pentru lucrători. Mulți angajatori mari, inclusiv producători de automobile, au adoptat deja modele de lucru hibride în urma pandemiei de coronavirus.
„Avem o viziune fundamental diferită asupra creării unui mediu de lucru atractiv și susținem împuternicirea și responsabilitatea personală în cadrul echipelor noastre pentru a echilibra raportul dintre munca mobilă și cea în persoană”, a declarat Gunnar Kilian, membru al consiliului de administrație al Volkswagen responsabil pentru resurse umane.
Constructorii de automobile de lux BMW și Mercedes-Benz au împărtășit acest punct de vedere atunci când au fost întrebați despre ultimatumul lui Musk.
„Munca hibridă este modelul de lucru al viitorului… sunt posibile diferite forme, de la prezența completă până la munca predominant la distanță”, a declarat un purtător de cuvânt al Mercedes-Benz.
Elon Musk, care a contribuit la trecerea sectorului auto tradițional către un viitor complet electric, devenind astfel cel mai bogat om din lume, a avut cuvinte dure pentru companiile care nu au cerut personalului să se întoarcă la birou cu normă întreagă.
„Există, desigur, companii care nu cer acest lucru, dar când a fost ultima dată când au livrat un produs nou și grozav? A trecut ceva timp”, a scris Musk în e-mail.