Stellantis, compania care se ocupă de mărcile auto americane Jeep, Chrysler, Dodge, Ram, Fiat și Alfa Romeo, a anunțat pe 24 mai că va colabora cu Samsung pentru a construi o nouă unitate de producție de baterii pentru vehiculele electrice, în valoare de 2,5 miliarde de dolari, în Kokomo, Indiana.
Stellantis își propune să vândă 5 milioane de vehicule electrice cu baterie pe an până în 2030 și va avea nevoie de un impuls serios pentru a atinge acest obiectiv; conglomeratul internațional nu oferă în prezent vehicule electrice spre vânzare în SUA, notează Popular Science.
Locația din Kokomo este situată central pentru mai multe dintre fabricile de asamblare de vehicule ale Stellantis din vestul mijlociu și în imediata apropiere a bazei de furnizori a companiei.
Construcția este programată să înceapă la sfârșitul acestui an, iar fabrica ar trebui să înceapă producția până în 2025. Compania estimează că noua fabrică de asamblare de baterii pentru vehiculele electrice va crea aproximativ 1.400 de noi locuri de muncă și va fi operată ca o companie mixtă alături de partenerul Samsung.
„Cu mai puțin de un an în urmă, ne-am angajat într-o strategie de electrificare agresivă, ancorată în 5 gigafabrici din Europa și până în America de Nord”, a declarat Carlos Tavares, CEO al Stellantis, într-un comunicat.
„Anunțul de astăzi solidifică și mai mult amprenta noastră globală în producția de baterii și demonstrează impulsul Stellantis către un viitor decarbonizat, prezentat în Dare Forward 2030”, a continuat el.
Tesla are în prezent cea mai mare fabrică de baterii pentru vehicule electrice din lume, operează Gigafactory împreună cu Panasonic în afara orașului Reno, Nevada. Așa-numita Giga Nevada a fost deschisă în 2016 și în prezent produce pachete de baterii pentru multe vehicule Tesla. Fabrica de 5 miliarde de dolari a fost proiectată și construită de Tesla, aproximativ 1,5 miliarde de dolari venind sub formă de ajutor de stat și impozite amânate.
Fabrica este destinată nu numai producerii de baterii noi Tesla 2170, ci și reciclării materialelor uzate ale celulelor în noi pachete de baterii. Tesla își produce, de asemenea, bateriile 4680 la uzina Giga Texas recent deschisă lângă Austin, deși scopul principal al acestei fabrici este construcția de vehicule și se presupune aici ar putea fi produs Cybertruck.
Alți producători de automobile sunt și ei preocupați de acest aspect. General Motors își construiește propria fabrică de baterii pentru vehiculele electrice cu LG în Lansing, Michigan.
Ford, de asemenea, lucrează cu SKI pentru a construi un laborator de baterii EV în sud-estul Michiganului.
Volkswagen are în vedere instalarea unei noi fabrici de baterii în apropierea fabricii sale de producție din SUA din Chattanooga, Tennessee.
Hyundai cheltuiește aproximativ 5,5 miliarde de dolari pentru a construi un vehicul electric dedicat și o fabrică de baterii în afara orașului Savannah, Georgia.
Stellantis însăși a anunțat recent construirea unei fabrici în joint venture, de 4,1 miliarde de dolari, cu LG în Canada.
Chiar și nou-apăruta companie Rivian caută să-și extindă operațiunile cu o nouă fabrică de 5 miliarde de dolari lângă Atlanta, Georgia, pentru producția de baterii și asamblarea vehiculelor. Aceste noi instalații de producție de baterii sunt doar vârful aisbergului atunci când vine vorba de investiții în viitorul producției de automobile.
Mulți producători de mașini electrice își cumpără bateriile de la furnizori externi, cum ar fi A123, Panasonic, LG, Samsung și Amperex. De fapt, Stellantis are deja contracte cu Amperex, LG și Samsung pentru a construi baterii pentru diferitele sale produse EV și hibride la nivel mondial.
Cu toate acestea, mulți producători auto vor să facă precum Tesla și să-și producă propriile baterii în fabrici independente. Această metodă ajută la reducerea blocajelor de producție și scade substanțial costul pe unitate.
Planul Stellantis pentru trecerea la o linie integrală de vehicule electrice este condus de mărcile sale europene: Fiat, Citroën, Peugeot și Opel. Până în 2030, compania se angajează să vândă doar vehicule electrice în Europa și cel puțin 50% vehicule electrice pe piața din SUA, cu un plan individual pentru fiecare dintre mărcile sale de producători auto pentru a realiza această tranziție.
Potrivit Stellantis, compania va avea cel puțin 75 de modele electrice la nivel global, iar 25 dintre acestea vor fi disponibile în SUA.
Primul model nou electric cu baterii al companiei este programat să ajungă pe piața din SUA în 2023; acesta va fi un Jeep urban mic, bazat pe crossoverul său compact Compass. Jeep înregistrează în prezent mult succes cu modelele sale hibrid plug-in Wrangler 4xe, vânzându-le pe cât de repede le poate produce.
În timpul Stellantis EV Day din 2021, Jeep a primit noul slogan „Zero Emissions Freedom” (Libertate Fără Emisii) și se pare că compania este pregătită să își respecte această promisiune.
Marca Chrysler de la Stellantis a anunțat recent reintroducerea modelului Airflow după o pauză de 86 de ani, ca un crossover electric de lux cu o autonomie situată între 560 și 640 de kilometri. Noul slogan al mărcii cu aripi, prezentat în 2021, este „Tehnologie curată pentru o nouă generație de familii”.
În mod similar, Ram a primit sloganul „Construit pentru a servi o planetă durabilă”, iar Dodge, orientat spre performanță, deține acum sloganul „Rupe străzile, nu planeta”.
Fabrica din Kokomo va fi una dintre cele cinci fabrici ale Stellantis din întreaga lume în care vor fi produse baterii pentru vehiculele electrice.
Planul inițial al companiei prevedea o producție de aproximativ 140 de gigawați, dar a fost extins la aproximativ 400 de gigawați, pe măsură ce cererea și piețele s-au schimbat. Stellantis va avea nevoie de toate aceste cinci fabrici pentru a satisface cererea în creștere de vehicule electrice, însă va continua și să achiziționeze pachete de baterii de la furnizori externi.
Vă recomandăm să citiți și:
Trenul Maya, unul dintre cele mai ambițioase proiecte din Mexic, blocat de un judecător
56% dintre angajații români ar alege să facă mai des acțiuni caritabile sau de voluntariat
Germania a analizat cererea unui evreu de a îndepărta o statuie antisemită veche de 700 de ani
Un cimitir va fi mutat din Africa în SUA. Mii de rămășițe umane, transportate peste ocean