Se pare că cel puțin o corporație ar fi atins limitele marketingului. O companie americană ar fi reușit să afișeze reclame în vise.
Potrivit The Hustle, o femeie spune că a participat la un experiment al companiei Coors, care produce băuturi alcoolice, care i-a injectat cu succes reclame pentru fabrica sa de bere în vise.
Scriitoarea de călătorii Bobbi Gould a declarat pentru The Hustle că, în 2021, ea a răspuns la o reclamă ciudată de pe platforma Craigslist în care se susținea că o „marcă cunoscută” este dispusă să plătească 1.000 de dolari pentru „oamenii cărora le place să doarmă”.
Gould și iubitul ei au răspuns la anunț și au fost direcționați către un depozit din Los Angeles, unde mai mult de 12 voluntari au fost conectați la echipamente de monitorizare a creierului, în timp ce marketerii de la Molson Coors îi priveau.
Lui Gould și celorlalți subiecți le-a fost arătat un videoclip care prezenta produse Coors în mijlocul cascadelor și peisajelor din junglă și au fost instruiți să încerce să ațipească în timp ce ascultau sunetul din videoclipul pe care tocmai îl vizionaseră.
În următoarele opt ore, scriitoarea de călătorie a spus că a avut o serie de „vise ciudate Coors”.
„Am avut unul în care eram pe un băț pogo și săream printre produse Coors. Într-un altul, eram într-un avion, aruncând doze de Coors către oameni și ei mă aplaudau”, a spus Gould, potrivit Futurism.
După sesiunea de visare, scriitoarea de călătorii a spus că ea și colegii săi subiecți au fost încadrați într-un grup de discuții unde au fost puși să discute despre experiență, despre care ea a spus că i-a făcut să se simtă „ca șoarecii de laborator”.
„Încercau să implanteze Coors în creierul nostru. Nu era în regulă”, a spus Gould pe blog.
Acest presupus calvar nu este primul apărut despre eforturile companiei Coors de a injecta reclame în vise.
În iunie 2021, Science Magazine a scris că Coors, împreună cu alții, inclusiv Xbox și Burger King, lucrau cu oameni de știință pentru a „concepe” reclame în visele voluntarilor folosind audio și video.
Articolul din Science a menționat, de asemenea, faptul că 40 de cercetători ai viselor au semnat o scrisoare deschisă cerând reglementarea experimentelor înfloritoare de „incubare a viselor țintite” precum cele ale Coors, deoarece, deși acest tip de manipulare a viselor în prezent se face voluntar, „este ușor să ne imaginăm o lume în care difuzoarele inteligente (pe care le au în prezent în dormitoare 40 de milioane de americani) devin instrumente de publicitate pasivă, inconștientă peste noapte, cu sau fără permisiunea noastră”.
„Aceste coloane sonore adaptate ar deveni un peisaj de fundal pentru somnul nostru, așa cum au devenit panourile publicitare nesfârșite de pe autostrăzile americane pentru viața noastră din timpul zilei”, au scris cercetătorii în scrisoarea lor deschisă.
„Indiferent de intenția companiei Coors”, au continuat cercetătorii, „acțiunile lor au pregătit scena pentru un atac corporativ asupra a ceea ce înseamnă să fii om”.
Având în vedere ceea ce a spus Gould că a experimentat, se pare că avertismentele sunt adecvate.
Vă recomandăm să citiți și:
Consumul de cafea și ceai poate fi asociat cu rate reduse de accident vascular cerebral și demență
Cercetătorii avertizează: creierul uman se micșorează
Prea mult timp liber poate însemna o stare de bine mai scăzută. Ce arată un nou studiu
Cel mai bun nivel de intensitate al exercițiilor fizice pentru îmbunătățirea condiției fizice