Două pahare cu vin sunt suficiente pentru a atinge limita zilnică de zahăr. Cercetările efectuate de Alcohol Health Alliance UK au arătat că unele sticle cu vin conţin până la 59g de zahăr, mai mult decât o gogoaşă glazurată.
Un laborator independent a analizat sticle de vin roşu, alb, rosé, de fructe şi spumant de la mărci populare din Marea Britanie. Niciuna dintre sticle nu conţinea informaţii nutriţionale pe etichete, deoarece acestea nu sunt impuse în prezent de lege. Conţinutul caloric era afişat doar pe o cincime din sticlele analizate de laborator.
Analizele arată că este posibil să se atingă limita zilnică de zahăr recomandată unui adult prin consumul a două pahare de mărime medie din unele vinuri.
De asemenea, s-a constatat că vinurile mai puţin tari se numără printre cele care conţin cel mai mult zahăr, ceea ce înseamnă că acestea nu reprezintă neapărat o alegere sănătoasă, în ciuda conţinutului lor mai mic de alcool.
Etichetarea trebuie, de asemenea, să identifice orice alergeni comuni, dar nu există cerinţe privind ingredientele, avertismentele de sănătate sau valoarea nutritivă, aşa cum se găseşte pe multe alte produse alimentare şi băuturi.
Militanţii solicită o schimbare, pentru a-i informa mai bine pe consumatorii de vin despre numărul de calorii şi cantitatea de zahăr pe care le consumă.
NHS recomandă ca adulţii să consume maximum 30g de „zaharuri libere” pe zi, ceea ce include zahărul din sucurile de fructe şi smoothie-uri sau zahărul adăugat în alimente sau băuturi, potrivit BBC.
Un sondaj YouGov realizat anul trecut pe un eşantion de peste 12.000 de persoane a arătat că 61% dintre acestea doreau ca pe etichetele vinurilor să figureze informaţii privind caloriile şi peste 50% dintre cei chestionaţi doreau să fie menţionată cantitatea de zahăr. În 2020, guvernul britanic a organizat o consultare cu privire la oportunitatea de a indica caloriile pe etichetele băuturilor alcoolice, dar nu a existat nicio consultare cu privire la oportunitatea de a indica conţinutul de zahăr.
Profesorul Sir Ian Gilmore, preşedintele Alianţei pentru sănătatea alcoolului din Marea Britanie, a calificat regulile actuale drept „absurde”.
„Cumpărătorii care achiziţionează lapte sau suc de portocale au la îndemână informaţii despre conţinutul de zahăr şi informaţii nutriţionale”, a spus acesta. „Dar aceste informaţii nu sunt necesare atunci când vine vorba de alcool, un produs care nu doar alimentează obezitatea, ci are efecte nocive pe scară largă asupra sănătăţii şi este legat de şapte tipuri de cancer”.
Miles Beale, care conduce Wine and Spirit Trade Association, spune că membrii grupului doresc ca oamenii să aibă acces la informaţii nutriţionale pentru toate băuturile alcoolice, dar a sugerat că informaţiile ar trebui să fie oferite online. „[Noi] am făcut presiuni pentru ca mai multe informaţii să fie furnizate online”, a declarat Beale. „Industria alcoolului poate oferi consumatorilor o varietate mult mai mare de informaţii care sunt mai relevante pentru consumatori şi care nu ar încăpea pe o etichetă”, a adăugat el. „Există o variaţie semnificativă în ceea ce priveşte numărul de calorii din diferite băuturi alcoolice şi din diferite porţii de băuturi. Online este cea mai bună modalitate de a oferi volumul şi varietatea de informaţii de care consumatorii au nevoie pentru a lua decizii în cunoştinţă de cauză rapide şi uşoare”.