Publicitatea la ţigări și alte produse din tutun, interzisă în Elveţia
Elveţienii au aprobat duminică o înăsprire a regulilor privind interzicerea publicităţii pentru tutun: la urne, 56,6% dintre alegători au votat în favoarea iniţiativei intitulată „Da protejării copiilor şi adolescenţilor de publicitatea la tutun”.
Textul, care a obţinut o majoritate de 15 cantoane din 26, cere în special interzicerea tuturor formelor de publicitate care ajung la minori.
„Suntem foarte fericiţi întrucât copiii pot fi protejaţi eficient de publicitatea la tutun în viitor”, a spus Liga Elveţiană a Cancerului, potrivit Mediafax.
Atunci când vine vorba de publicitatea produselor din tutun, Elveţia este în prezent mai permisivă decât marea majoritate a ţărilor europene. De asemenea, ţara a semnat doar convenţia-cadru a OMS privind controlul tutunului, dar este printre puţinele ţări europene care nu au ratificat-o.
Publicitatea la ţigări şi alte produse din tutun, interzisă peste tot
Nu este o coincidenţă faptul că giganţii tutunului, Philip Morris, Japan Tobacco International şi British American Tobacco, au sediul în Elveţia.
Textul aprobat duminică urmăreşte extinderea interdicţiei asupra oricărei forme de publicitate care ajunge la minori şi, prin urmare, şi publicităţii adresate în primul rând adulţilor, dar la fel de accesibile tinerilor.
Prin urmare, publicitatea la ţigări şi alte produse din tutun va fi interzisă peste tot, de la panouri publicitare la reclame la TV, iar sponsorizările de evenimente nu vor fi permise.
Doar promoţia destinată adulţilor va rămâne permisă, prin e-mail sau fluturaşi, şi, prin urmare, invizibilă pentru cei mai mici. Lansată de numeroase organizaţii din sectorul sănătăţii, iniţiativa s-a opus guvernului, care a considerat interdicţia prea extinsă.
Tot duminică, elveţienii au respins celelalte trei subiecte ale referendumului la nivel federal. Iniţiativa populară de a interzice experimentele pe animale şi pe oameni a suferit o înfrângere clară, cu o avalanşă de opinii (79,1%).
De asemenea, a fost respinsă de 63% dintre alegători şi modificarea legii pentru desfiinţarea uneia dintre taxele de timbru în vigoare. În cele din urmă, pachetul de măsuri în favoarea presei – aprobat de Parlament pentru a ajuta sectorul să facă faţă colapsului veniturilor din publicitate – a fost respins de 54,6% dintre alegători.