Home » D:News » Cum se va schimba comportamentul consumatorilor în 2022

Cum se va schimba comportamentul consumatorilor în 2022

Cum se va schimba comportamentul consumatorilor în 2022
Sursa foto: Pixabay
Publicat: 09.02.2022

Consumatorii vor evolua dincolo de nevoia de a cumpără în acest an, devenind mai conştienţi de cheltuielile lor şi căutând alternative pentru a achiziţiona bunuri în moduri mai puţin tradiţionale, a declarat firma de cercetare de piaţă Euromonitor International, potrivit Wall Street Journal.

Raportul anual de tendinţe al companiei, citat de ZF, prezice modul în care consumatorii se vor schimba anul acesta şi maniera în care companiile vor fi nevoite să răspundă la aceste schimbări.

Iată 10 schimbări care, potrivit Euromonitor Internaţional, vor modela atitudinea consumatorilor în 2022.

Schimbările climatice capătă o atenţie deosebită

Conferinţa COP26 i-a făcut pe cosumatori să se gândească la acţiunile lor zilnice în legătură cu schimbările climatice. Oamenii caută să reducă risipa de alimente, să reducă utilizarea plasticului şi să recipleze mai mult. 67% dintre consumatorii chestionaţi de Euromonitor au declarat că încearcă zilnic ca atitudinea lor să aibă un impact benefic asupra mediului.

Persoanale în vârstă îşi optimizează viaţa digitală

Pandemia a forţat mulţi oameni să-şi ajusteze comportamentul, cum ar fi realizarea cumpărăturilor online pentru prima dată. Această tendinţă a fost deosebit de populară în rândul seniorilor şi, potrivit statisticilor, va continua să facă parte din traiul acestei categorii de vârstă.

Găsirea unor soluţii alternative pentru lanţul de aprovizionare

Lipsa produselor şi întreruperile i-au determinat pe consumatori să folosească servicii de abonamente sau să cumpere la mâna a doua pentru a găsi ceea ce îşi doresc. Companiile trebuie să se adapteze acestor indivizi oferind alternative la o gamă mai largă de articole.

Preluarea controlului asupra finanţelor

Instabilitatea pandemiei a făcut ca mulţi consumatori să devină mai conştienţi de finanţele lor şi să experimenteze prin diverse investiţii, cum ar fi criptomonedele. Companiile ar trebui să ofere modalităţi de a educa consumatorii cu privire la serviciile lor financiare sau de a face produsele mai accesibile prin reducerea taxelor.

Prioritizarea valorilor şi obiectivelor personale

34% dintre oamenii care au făcut parte din sondaj au preferat să cheltuiască bani pe experienţe, nu pe produse în sine, spre deosebire de 27% în 2015. Companiile trebuie să abordeze schimbarea devenind flexibile la ceea ce îşi doresc consumatorii, indiferent dacă aceştia încă lucrează sau sunt în căutarea unei noi oportunităţi profesionale.

Metaversul trece de la experiment la realitate

Consumatorii care au fost forţaţi să îşi desfăşoare viaţa online prin chat-uri video îşi schimbă acum comportamentul pentru a se implica în lumi şi comunităţi digitale. Concertele virtuale, vânzările de NFT-uri şi construirea avatarurilor digitale sunt comportamente pe care consumatorii le folosesc şi de care marile companii încep să se lovească din ce în ce mai des.

Secondhand-ul pierde stigmatizarea

Cumpărarea articolelor la mâna a doua nu mai este stigmatizată. A devenit o opţiune căutată de consumatorii care doresc să aibă articole unice sau care fac cumpărături cu buget redus. Companiile ar trebui să răspundă acestei cereri adresându-se consumatorilor care doresc să cumpere versiuni mai vechi de articole.

Locuitorii oraşului optează pentru avantajele suburbane şi rurale

Oamenii care au rămas în oraşe şi nu au fugit în suburbii în timpul pandemiei îşi doresc acum câteva dintre avantajele de a trăit în afara oraşului, cum ar fi accesul la spaţii verzi. Alţii doresc mai multe servicii mai aproape de casele lor, mulţi lucrând încă de la distanţă.

Îngăduinţă în îngrijirea de sine şi fericire

56% dintre consumatori se aşteaptă să fie mai fericiţi în următorii cinci ani. Pentru a ajunge la acea „nirvană”, oamenii cumpără produse care le ajută mintea şi corpul, cum ar fi produse de canabis sau cursuri de meditaţie. Experienţele de cumpărături personalizate care pot prezice nevoile unui consumator vor deveni o componentă cheie pentru a ajunge la aceşti oameni.

Abordări hibride ale socializării

Pe măsură ce pandemia continuă, consumatorii devin fragmentaţi: cei care doresc să se întoarcă la viaţa lor normală şi să se angajeze în activităţi sociale şi cei care rămân precauţi. Aceasta înseamnă că posibilităţile hibride, cum ar fi vizitele digitale sau renunţarea la taxele anuale, pot răspunde nevoilor diferiţilor consumatori. Produsele şi serviciile trebuie să devină mai diverse pentru a servi această bază de consumatori împărţită.

Redactia Descopera.ro
Redactia Descopera.ro
Descopera.ro este un portal de stiinta, tehnologie, natura si calatorii care isi propune sa fie cel mai mare site de popularizare a stiintelor si de cultura generala din Romania. Sub sloganul E LUMEA TA!, DESCOPERA.RO aduce zilnic ultimele stiri din cele mai fascinante domenii stiintifice, investigh... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Test de cultură generală. Câte pisici există în lume?
Test de cultură generală. Câte pisici există în lume?
(P) Un derivat al vitaminei descoperite în 1913 este astăzi cel mai studiat ingredient antirid
(P) Un derivat al vitaminei descoperite în 1913 este astăzi cel mai studiat ingredient antirid
(P) Ce indică popularitatea Bitcoin despre direcția economiei românești
(P) Ce indică popularitatea Bitcoin despre direcția economiei românești
(P) Călătorie de Neuitat prin România: București – Râmnicu Vâlcea
(P) Călătorie de Neuitat prin România: București – Râmnicu Vâlcea
Prima fotografie a Telescopului Hubble cu Nebuloasa Crabului din ultimii 24 de ani a dezvăluit mai multe structuri misterioase
Prima fotografie a Telescopului Hubble cu Nebuloasa Crabului din ultimii 24 de ani a dezvăluit mai multe structuri misterioase
Care sunt cele trei culori prin care devenim instant mai atractivi în ochii celorlalți?
Care sunt cele trei culori prin care devenim instant mai atractivi în ochii celorlalți?
Viaţa zbuciumată a celei mai frumoase Prinţese a României. A fost prima femeie căpitan de cursă lungă, s-a căsătorit de două ori şi a sfârşit la mănăstire
Viaţa zbuciumată a celei mai frumoase Prinţese a României. A fost prima femeie căpitan de cursă lungă, s-a căsătorit ...
Poșta daneză oprește distribuirea scrisorilor după 400 de ani
Poșta daneză oprește distribuirea scrisorilor după 400 de ani
„Cel mai sângeros an”: Record de execuții în Arabia Saudită
„Cel mai sângeros an”: Record de execuții în Arabia Saudită
Averea lui Elon Musk a trecut de 700 de miliarde de dolari
Averea lui Elon Musk a trecut de 700 de miliarde de dolari
Zonele din România unde va ninge de Crăciun
Zonele din România unde va ninge de Crăciun
Rocile spațiale antice ar putea deține secretul pentru mineritul de asteroizi
Rocile spațiale antice ar putea deține secretul pentru mineritul de asteroizi
Neuroștiința percepției timpului: de ce creierul simte că orele trec diferit
Neuroștiința percepției timpului: de ce creierul simte că orele trec diferit
Ce anume din ADN-ul centenarilor îi face să trăiască atât de mult?
Ce anume din ADN-ul centenarilor îi face să trăiască atât de mult?
Erwin Schrödinger și „pisica” care a schimbat fizica: povestea unui laureat Nobel exilat de naziști
Erwin Schrödinger și „pisica” care a schimbat fizica: povestea unui laureat Nobel exilat de naziști
Jean-Martin Charcot, omul care a schimbat felul în care înțelegem mintea și creierul
Jean-Martin Charcot, omul care a schimbat felul în care înțelegem mintea și creierul
Inteligența Artificială poate dezvălui bolile înscrise în ADN-ul nostru
Inteligența Artificială poate dezvălui bolile înscrise în ADN-ul nostru
De ce unele cuvinte ne atrag atenția mai mult decât altele? Experții spun că totul depinde de cum sună fiecare
De ce unele cuvinte ne atrag atenția mai mult decât altele? Experții spun că totul depinde de cum sună fiecare