Tranziția la vehiculele electrice va pune în pericol aproximativ 73.000 de locuri de muncă în Italia, au anunțat sindicatele metalurgiștilor și un grup de lobby, solicitând guvernului să înceapă discuții privind măsuri de susținere a industriei auto.
Analiștii spun că sectorul auto din Italia ar putea fi afectat mai mult decât în alte părți din cauza dimensiunii medii reduse a firmelor din țară și a amplorii investițiilor necesare pentru a se conforma planului climatic „Fit-For-55” al Uniunii Europene, care prevede eliminarea treptată a motoarelor cu combustie până în 2035, conform Reuters.
„Acest plan, dacă nu este însoțit de o intervenție (guvernamentală), ar putea duce la pierderea a aproximativ 73.000 de locuri de muncă în Italia, dintre care 63.000 în perioada 2025-2030”, au declarat într-o declarație comună rară grupul patronal Federmeccanica și sindicatele FIM, FIOM și UILM.
Aceștia au precizat că producția de vehicule în Italia a scăzut de la peste 1,8 milioane de unități în 1997 la 700.000 anul trecut, dintre care mai puțin de 500.000 de autoturisme.
„Trebuie să ne întoarcem la o producție de aproximativ 1,5 milioane de unități pe an”, a declarat șefa FIOM, Francesca Re David.
Industria auto din Italia are 278.000 de angajați direct și indirect și reprezintă aproximativ 6% din produsul intern brut al țării, potrivit datelor furnizate de asociația auto ANFIA.
La începutul acestei săptămâni, ministrul Industriei, Giancarlo Giorgetti, a declarat că va prezenta în următoarele săptămâni propuneri pentru sprijinirea industriei auto italiene.
De asemenea, sindicatele îndeamnă guvernul să încheie un acord final cu Stellantis, cel mai mare producător auto din țară, pentru a construi o fabrică de baterii care să alimenteze producția de vehicule electrificate în Italia.
Directorul general al Stellantis, Carlos Tavares, a declarat anul trecut că grupul va construi una dintre fabricile sale europene de baterii la Termoli, în centrul Italiei, dar încă nu a semnat un acord cu Roma.