Șefii celor mai mari doi producători de avioane din lume au cerut guvernului american să amâne lansarea noilor servicii de telefonie 5G.
Într-o scrisoare, directorii executivi de la Boeing și Airbus au avertizat că tehnologia ar putea avea „un impact negativ enorm asupra industriei aviatice”, conform BBC.
Anterior au fost exprimate îngrijorări cu privire la faptul că spectrul C-Band 5G wireless ar putea interfera cu sistemele electronice ale aeronavelor.
Giganții americani din domeniul telecomunicațiilor AT&T și Verizon urmează să implementeze serviciile 5G din 5 ianuarie.
„Interferențele 5G ar putea afecta negativ capacitatea aeronavelor de a opera în condiții de siguranță”, au declarat șefii Boeing și Airbus Americas, Dave Calhoun și Jeffrey Knittel, într-o scrisoare comună adresată secretarului american al transporturilor, Pete Buttigieg.
Scrisoarea a citat cercetări ale grupului comercial Airlines for America, care a constatat că, dacă normele 5G ale Administrației Federale a Aviației (FAA) ar fi fost în vigoare în 2019, aproximativ 345.000 de zboruri de pasageri și 5.400 de zboruri cargo s-ar fi confruntat cu întârzieri, devieri sau anulări.
Industria aviatică și FAA și-au exprimat îngrijorarea cu privire la potențialele interferențe ale 5G cu echipamentele sensibile ale aeronavelor, cum ar fi altimetrele radio.
„Airbus și Boeing au lucrat cu alte părți interesate din industria aviatică din SUA pentru a înțelege potențialele interferențe 5G cu altimetrele radio”, a declarat Airbus într-un comunicat. „O propunere menită să atenueze riscurile potențiale a fost înaintată spre examinare Departamentului de Transport al SUA”.
În această lună, FAA a emis directive de navigabilitate avertizând că interferențele 5G ar putea duce la devierea zborurilor, afirmând că va furniza mai multe informații înainte de 5 ianuarie.
În noiembrie, AT&T și Verizon au amânat cu o lună lansarea comercială a serviciilor wireless în banda C, până la 5 ianuarie, și au adoptat măsuri de precauție pentru a limita interferențele.
Grupurile din industria aviatică au declarat că măsurile nu au mers suficient de departe, Boeing și Airbus afirmând că au făcut o contrapropunere care ar limita transmisiunile celulare în jurul aeroporturilor și în alte zone critice.
Grupul american al industriei wireless CTIA a declarat că 5G este sigur și a acuzat industria aviatică de alarmism și de denaturarea faptelor. „O întârziere va cauza un rău real. Amânarea implementării cu un an ar sustrage 50 de miliarde de dolari din creșterea economică, chiar în momentul în care națiunea noastră se recuperează și se reconstruiește în urma pandemiei”, a declarat Meredith Attwell Baker, director executiv al CTIA, într-o postare pe blog luna trecută.