Postul de inginer a fost cel mai râvnit de către candidați, totalizând circa 178.000 de căutări pe siteul eJobs. Pe locul 2 în topul căutărilor se află cuvintele „acasă” „remote” și „work-from-home”, acestea fiind căutate, în total, de aproximativ 131.000 de ori.
Cu o medie de peste 30.000 de joburi noi și peste 1.000.000 de aplicări în fiecare lună pe eJobs.ro, 2021 a fost un an propice pentru schimbările profesionale. De la începutul anului și până în prezent, candidații au efectuat aproape 8 milioane de căutări în site.
Deși procentul de joburi remote publicate pe eJobs a crescut de la 1,3% în 2019 la 6,3% în 2021, în continuare interesul candidaților este mai mare decât oferta de locuri de muncă pusă la dispoziție de angajatori, aproximativ 12% dintre aplicările din acest an fiind pentru joburi remote.
A treia cea mai căutată sintagmă pe eJobs.ro a fost „part-time”, cu circa 98.000 de căutări.
„Ultimul an și jumătate a marcat atingerea unor recorduri atât în ceea ce privește numărul de joburi care oferă posibilitatea de a lucra de acasă, cât și interesul candidaților pentru acestea. Deși o mare parte dintre angajatori doresc să-și aducă echipele la birou, nevoia candidaților/angajaților de flexibilitate devine din ce în ce mai stringentă. Chiar și în condițiile revenirii la birou însă, cei care-și doresc să lucreze de acasă vor avea în continuare deschisă această posibilitate în cele mai multe companii”, explică Bogdan Badea, CEO eJobs România, liderul pieței de recrutare din România.
Pe lângă inginer și șofer, și joburile de contabil și economist au fost foarte populare anul acesta în căutările candidaților pe eJobs.ro. Interesul lor pentru joburile din urmă se poate constata și la nivel de aplicări, căci domeniul financiar-bancar se află anul acesta în topul domeniilor care au primit și cele mai multe candidaturi. Candidații au aplicat în 2021 la joburi din acest sector de peste 1,2 milioane de ori.
„2021 a fost anul în care candidații au avut mai mult curaj să facă schimbări în carieră, dar și anul în care au înțeles mai bine cum arată locul de muncă ideal pentru ei. Având în vedere traiectoria mai clară pe care o au în față acum, anul viitor lupta pentru candidați se va intensifica și mai mult. Iar cei din urmă nu vor accepta să facă prea multe compromisuri când vine vorba de angajare. Din aceste motive, ne așteptăm să vedem rate de fluctuație tot mai ridicate în companii și eforturi tot mai mari din partea acestora pe zona de atragere de talente, dar și proiecte de employer branding și programe de retenție tot mai elaborate”, mai spune Bogdan Badea.
În același timp, au fost și candidați care nu au fost foarte hotărâți în privința traseului lor profesional: 6.291 dintre căutările din acest an au fost pentru cuvântul „muncă”, 3.756 pentru „birou” și 1.023 pentru „job”. Pe de altă parte însă, câțiva candidați au știut foarte bine ceea ce-și doresc: 2.662 dintre căutări au fost pentru „șef”.