Apple este la o distanță foarte mică de o capitalizare de piață de 3.000 de miliarde de dolari, un prag care ar face compania la fel de mare ca a cincea cea mai mare economie a lumii, după Germania, la puțin peste un an după ce a depășit pragul de 2.000 de miliarde de dolari.
Acțiunile Apple au crescut cu 1,6%, la 174 de dolari. Acestea trebuie să se tranzacționeze la 182,85 dolari pentru a atinge pragul, într-o creștere alimentată de investitorii care au pariat pe brand, văzut ca un refugiu sigur, relatează Reuters.
Acțiunile au urcat cu aproximativ 30% în acest an, pe lângă o creștere de 80% în 2020. În comparație, S&P 500 a crescut cu 25% în această perioadă.
Companiile din clubul de trilioane de dolari – Microsoft, Amazon, Alphabet și Tesla – au câștigat între 10% și 70%.
„Apple pare să fie mai imună la fluxul și refluxul forțelor economice doar din cauza brandului cu adevărat puternic. De asemenea, portofoliul de produse noi este destul de puternic”, a declarat Susannah Streeter, analist senior de investiții și piețe la Hargreaves Lansdown.
Apple a ajuns la o capitalizare de piață de 1.000 de miliarde de dolari în 2018 și a avut nevoie de doi ani pentru a dubla evaluarea.
Apple și-a pierdut pentru scurt timp titlul de cea mai valoroasă companie în favoarea Microsoft la începutul acestui an, după comentariile directorului general Tim Cook cu privire la problemele lanțului de aprovizionare și la lupta pentru a procura semiconductori și componente pentru fabricarea smartphone-urilor și a laptopurilor.