Majoritatea cetăţenilor germani preferă menţinerea motoarelor cu ardere internă prin utilizarea de carburanţi ecologici, în detrimentul vehiculelor electrice, în ceea ce este, conform revistei Focus, un semnal adresat noii coaliţii guvernamentale, care vrea investiţii în motoare electrice.
Potrivit unui sondaj realizat de Institutul Forsa la cererea Asociaţiei germane a Companiilor Mijlocii din domeniul Petrolier (Uniti), 79% dintre şoferii din Germania vor maşini propulsate cu motoare cu ardere internă alimentate prin carburanţi ecologici sintetici, precum benzina sintetică, motorina sintetică, gazul natural comprimat, biometanul sau biokerosenul.
Conform sondajului, 58% dintre germani nu vor să utilizeze vehicule cu motoare electrice, iar 64% se opun introducerii de restricţii de circulaţie pentru actualele vehicule cu ardere internă.
Sondajul este un semnal adresat noii coaliţii guvernamentale de la Berlin, formată din Partidul Social-Democrat (SPD), Alianţa ’90/Verzi şi Partidul Liber-Democrat (FDP). Noul guvern, care va fi condus de cancelarul Olaf Scholf, a anunţat investiţii în electromobilitate, în dezvoltarea de vehicule autonome şi în infrastructura staţiilor auto de încărcare cu electricitate. „Obiectivul este să ajungem la cel puţin 15 milioane de autoturisme electrice până în 2030”, conform programului de guvernare.
Ralf Diemer, preşedintele Alianţei germane pentru Combustibili Sintetici Ecologici, s-a declarat dezamăgit de programul de guvernare. „Există un sistem european pentru dezvoltarea de noi tipuri de vehicule. Dacă sunt dorite maşini care să utilizeze carburanţi ecologici, atunci acestea trebuie incluse în cotele prevăzute pentru reducerea flotelor care emit dioxid de carbon. Noul guvern pierde această oportunitate”, afirmă Ralf Diemer.
Guvernul în exerciţiu al Germaniei, condus de cancelarul Angela Merkel, a anunţat la recenta Conferinţă ONU pe tema Climei (COP26) că nu se va alătura unei iniţiative privind fixarea unui termen de renunţare la motoarele auto cu ardere internă, Berlinul semnalând intenţia de a dezvolta combustibili sintetici cu emisii extrem de reduse. „Germania nu va semna acum o astfel de iniţiativă. Tehnologia motoarelor cu ardere internă pe bază de combustibili fosili va fi abandonată în anul 2035. Dar tehnologia motoarelor cu ardere internă va continua. Noi vrem să atingem neutralitatea climatică prin combustibili sintetici şi să dobândim un avantaj tehnologic”, declara pe 10 noiembrie ministrul Transporturilor în exerciţiu, Andreas Scheuer, citat de publicaţiile Die Welt şi Handelsblatt.
Practic, în afară de investiţiile în vehicule cu propulsii hibride şi electrice, Guvernul în exerciţiu al Germaniei a semnalat intenţia de a continua dezvoltarea motoarelor cu ardere internă, dar prin utilizarea combustibililor sintetici cu emisii poluante reduse, precum benzina sintetică, gazul natural comprimat sau biometanul.