Home » D:News » Cetăţenii germani preferă maşini care să utilizeze carburanţi ecologici, nu vehicule electrice

Cetăţenii germani preferă maşini care să utilizeze carburanţi ecologici, nu vehicule electrice

Cetăţenii germani preferă maşini care să utilizeze carburanţi ecologici, nu vehicule electrice
Sursa foto: Unsplash
Publicat: 29.11.2021

Majoritatea cetăţenilor germani preferă menţinerea motoarelor cu ardere internă prin utilizarea de carburanţi ecologici, în detrimentul vehiculelor electrice, în ceea ce este, conform revistei Focus, un semnal adresat noii coaliţii guvernamentale, care vrea investiţii în motoare electrice.

Potrivit unui sondaj realizat de Institutul Forsa la cererea Asociaţiei germane a Companiilor Mijlocii din domeniul Petrolier (Uniti), 79% dintre şoferii din Germania vor maşini propulsate cu motoare cu ardere internă alimentate prin carburanţi ecologici sintetici, precum benzina sintetică, motorina sintetică, gazul natural comprimat, biometanul sau biokerosenul.

Conform sondajului, 58% dintre germani nu vor să utilizeze vehicule cu motoare electrice, iar 64% se opun introducerii de restricţii de circulaţie pentru actualele vehicule cu ardere internă.

Sondajul este un semnal adresat noii coaliţii guvernamentale de la Berlin, formată din Partidul Social-Democrat (SPD), Alianţa ’90/Verzi şi Partidul Liber-Democrat (FDP). Noul guvern, care va fi condus de cancelarul Olaf Scholf, a anunţat investiţii în electromobilitate, în dezvoltarea de vehicule autonome şi în infrastructura staţiilor auto de încărcare cu electricitate. „Obiectivul este să ajungem la cel puţin 15 milioane de autoturisme electrice până în 2030”, conform programului de guvernare.

Germania nu a stabilit un termen de renunţare la motoarele auto

Ralf Diemer, preşedintele Alianţei germane pentru Combustibili Sintetici Ecologici, s-a declarat dezamăgit de programul de guvernare. „Există un sistem european pentru dezvoltarea de noi tipuri de vehicule. Dacă sunt dorite maşini care să utilizeze carburanţi ecologici, atunci acestea trebuie incluse în cotele prevăzute pentru reducerea flotelor care emit dioxid de carbon. Noul guvern pierde această oportunitate”, afirmă Ralf Diemer.

Guvernul în exerciţiu al Germaniei, condus de cancelarul Angela Merkel, a anunţat la recenta Conferinţă ONU pe tema Climei (COP26) că nu se va alătura unei iniţiative privind fixarea unui termen de renunţare la motoarele auto cu ardere internă, Berlinul semnalând intenţia de a dezvolta combustibili sintetici cu emisii extrem de reduse. „Germania nu va semna acum o astfel de iniţiativă. Tehnologia motoarelor cu ardere internă pe bază de combustibili fosili va fi abandonată în anul 2035. Dar tehnologia motoarelor cu ardere internă va continua. Noi vrem să atingem neutralitatea climatică prin combustibili sintetici şi să dobândim un avantaj tehnologic”, declara pe 10 noiembrie ministrul Transporturilor în exerciţiu, Andreas Scheuer, citat de publicaţiile Die Welt şi Handelsblatt.

Practic, în afară de investiţiile în vehicule cu propulsii hibride şi electrice, Guvernul în exerciţiu al Germaniei a semnalat intenţia de a continua dezvoltarea motoarelor cu ardere internă, dar prin utilizarea combustibililor sintetici cu emisii poluante reduse, precum benzina sintetică, gazul natural comprimat sau biometanul.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Cele mai frecvente greșeli în timpul examenelor de matematică și cum să le eviți (P)
Cele mai frecvente greșeli în timpul examenelor de matematică și cum să le eviți (P)
De unde provin piesele din mozaicul lui Alexandru cel Mare? Iată ce arată cele mai noi analize!
De unde provin piesele din mozaicul lui Alexandru cel Mare? Iată ce arată cele mai noi analize!
102 ani mai târziu, Nosferatu de atunci și Nosferatu de acum
102 ani mai târziu, Nosferatu de atunci și Nosferatu de acum
Robert Eggers, regizorul filmului Nosferatu. „Cu cât încerci mai mult să te îndepărtezi de întuneric, cu atât mai mult întunericul este chiar în spatele tău”
Robert Eggers, regizorul filmului Nosferatu. „Cu cât încerci mai mult să te îndepărtezi de întuneric, cu atât mai ...
Primul chatbot din lume, ELIZA, a fost „reînviat” folosind cod vechi de 60 de ani
Primul chatbot din lume, ELIZA, a fost „reînviat” folosind cod vechi de 60 de ani
Este oficial: un sondaj global confirmă că lumea are încredere în știință!
Este oficial: un sondaj global confirmă că lumea are încredere în știință!
Test de cultură generală. Care este cel mai scump lichid din lume?
Test de cultură generală. Care este cel mai scump lichid din lume?
„Majoronul”, particula bizară care ar putea explica cele mai mari mistere ale Universului
„Majoronul”, particula bizară care ar putea explica cele mai mari mistere ale Universului
O pisică a avut parte de voiajul vieții sale după ce a fost uitată în cala unui avion
O pisică a avut parte de voiajul vieții sale după ce a fost uitată în cala unui avion
Unul dintre cei mai culţi domni ai Ţării Româneşti
Unul dintre cei mai culţi domni ai Ţării Româneşti
OpenAI şi SoftBank își unesc forțele într-un proiect masiv de infrastructură pentru inteligenţa artificială
OpenAI şi SoftBank își unesc forțele într-un proiect masiv de infrastructură pentru inteligenţa artificială
Doar jumătate de felie de bacon pe zi poate crește riscul de demență
Doar jumătate de felie de bacon pe zi poate crește riscul de demență
„Victorie monumentală” pentru Prințul Harry împotriva tabloidelor din Marea Britanie
„Victorie monumentală” pentru Prințul Harry împotriva tabloidelor din Marea Britanie
Primul oraș european care testează taxiuri cu mașini autonome
Primul oraș european care testează taxiuri cu mașini autonome
Este adevărat că oamenii preistorici au trăit în peșteri?
Este adevărat că oamenii preistorici au trăit în peșteri?
De ce, în timpul „miliardului plictisitor”, Pământul nu a avut munți?
De ce, în timpul „miliardului plictisitor”, Pământul nu a avut munți?
Iată cum furnicile ar putea rezolva problemele traficului urban
Iată cum furnicile ar putea rezolva problemele traficului urban
Cele mai vechi dovezi ale prezenței umane în Europa, găsite la situl Grăunceanu din România
Cele mai vechi dovezi ale prezenței umane în Europa, găsite la situl Grăunceanu din România