Facebook testează o funcție care le permite utilizatorilor să controleze cantitatea de conținut pe care o văd de la prieteni, grupuri și personalități, pe fondul acuzațiilor că nu face suficient pentru a limita postările instigatoare.
Utilizatorii vor putea să reducă sau să mărească cantitatea de conținut pe care o văd din categorii specifice în fluxul de știri, o derulare personalizată a conținutului de la prieteni, pagini și grupuri, care reprezintă un element central al experienței utilizatorilor pe platformă, relatează The Guardian.
Meniul Facebook pentru gestionarea conținutului fluxului de știri al utilizatorilor va oferi opțiuni pentru a controla cantitatea de conținut de la prieteni și familie, grupuri și pagini și personalități publice. Persoanele care participă la test pot menține la „normal” cantitatea de postări din feed-ul lor din aceste categorii, sau le pot reduce sau mări. De asemenea, utilizatorii vor putea face același lucru cu subiectele.
Fluxul de știri al Facebook și algoritmii care îl controlează sunt o sursă regulată de controverse și de încercări de ajustare.
Documentele publicate în ultimele luni de un denunțător, Frances Haugen, au arătat că o modificare a algoritmului fluxului de știri al Facebook în 2018, pentru a promova postările redistribuite, a avut ca efect promovarea conținutului toxic și violent, precum și a dezinformării.
Haugen a acuzat, de asemenea, Meta că nu face suficient pentru a limita conținutul dăunător în general, unele dintre documentele pe care le-a publicat indicând dificultățile pe care Facebook le-a întâmpinat pentru a limita dezinformarea înainte de revoltele din 6 ianuarie de la Washington.
Meta a negat faptul. Luând cuvântul la summitul anual Web Summit din această lună, Nick Clegg, vicepreședintele Meta pentru afaceri globale, a declarat că conținutul Facebook se referă în mare parte la „bebeluși, grătare și bar mitzvah” și că promovarea conținutului toxic este împotriva interesului comercial al platformei.
Pe lângă anunțarea testului de conținut, Meta a declarat că lansează un experiment care permite unor agenți de publicitate de pe Facebook să evite afișarea reclamelor pentru utilizatorii care s-au implicat recent în postări legate de știri și politică, probleme sociale, crime și tragedii.
(sursa: Mediafax)