Oprirea uzinelor auto din cauza lipsei microcipurilor a frânat puternic şi piaţa auto. Dacă persoanele fizice încă mai pot găsi pe stoc un automobil cu livrare în termen de o lună, firmele care vor să cumpere flote pot aştepta şi un an de zile.
Mai mult, potrivit dealerilor auto în prezent prioritatea o au centrele auto cu putere financiară, care pot plăti înainte către fabrici comenzile de maşini noi şi implicit pot avea pe stoc maşini, cu livrare în una, cel mult trei luni.
Cine doreşte un automobil personalizat însă, poate aştepta şi mai bine de un an, fără să aibă garanţia că maşina va fi livrată cu toate dotările, având în vedere criza de componente electronice.
ZF a realizat un „mystery shopping“ şi a discutat din postura de client cu mai mulţi dealeri auto şi o companie de leasing operaţional.
„Există o întârziere foarte mare în livrări. Sunt maşini comandate în februarie-martie anul acesta cu termen de livrare în octombrie-noiembrie, iar acum am fost informaţi că le vom primi în februarie sau martie 2022. În cazul altor maşini, am primit informaţia că nu se mai pot livra maşinile comandate deoarece s-a schimbat modelul“, a explicat un executiv al unei companii de leasing operaţional.
Businessul de leasing operaţional a fost cel mai afectat de întârzieri pe fondul lipsei microcipurilor în contextul în care acestea trebuie să înlocuiască sau să livreze noi flote de maşini. Dacă până în momentul expirării contractului maşinile nu sunt înlocuite cu unele noi, soluţia o reprezintă închirierile pe termen scurt, cu costuri suportate tot de leasingul operaţional.