Persoanele care fac poze cu mâncarea şi le pun pe Instagram, dorind să împărtăşească cu ceilalţi experienţa culinară, tind să-şi crească nu doar like-urile, ci şi mărimea taliei, conform unui studiu făcut de către Universitatea de Sud Georgia din Statele Unite.
Concret, circa 70% din mileniali fac o poză cu ce au în farfurie înainte de a mânca. Iar cercetătorii au demonstrat că oamenii care fac poze cu mic-dejunul sau cina, le pun pe Instagram şi abia apoi mănâncă, se simt mai greu sătui. În plus, tind să-şi umple farfuria încă o dată.
Şi alte studii arată impactul fotografiilor cu mâncare asupra stării de foame sau de saţietate: postarea imaginilor cu preparate le face mai gustoase, întrucât creierul se concentrează mai mult pe mirosul şi gustul mâncării.
Studiul, publicat în jurnalul de nutriţie Appetite, a selectat 145 de studenţi şi i-a împărţit în două groupuri. Fiecare a primit o farfurie cu biscuţi cu aromă de brânză şi li s-a spus să îi ronţăie, iar unuia dintre grupuri i s-a cerut să facă o fotografie întâi.
După ce au terminat de ronţăit, voluntarilor li s-a cerut să dea o notă gustării şi să spună dacă mai doresc o porţie. Rezultatele studiului arată cât de mult ne influenţează comportamentul nostru pe social media. Studenţii care au fotografiat biscuiţii înainte de a-i mânca au dat dat note mai mari gustării şi au dorit încă o porţie.
Fotografiatul mâncării schimbă modul în care creierul percepe mâncarea, făcând-o mai atractivă şi crescând şi apetitul.
Pare o informaţie oarecare, dar oamenii care vor să slăbească ar trebui să mănânce pur şi simplu, fără a-și fotografia mâncarea înainte, spun autorii studiului.