Siemens și operatorul feroviar german Deutsche Bahn (DB) au dezvăluit luni, 11 octombrie, primul tren complet autonom din lume, nefiind nevoie de conductor. Trenul va circula în orașul Hamburg și poate transporta „cu până la 30 la sută mai mulți pasageri” și „economisi peste 30 la sută din energie”.
„Cu operațiuni feroviare automatizate, le putem oferi pasagerilor noștri un serviciu semnificativ extins, mai fiabil și, prin urmare, îmbunătățit – fără a fi nevoie să întindem un singur kilometru de linie nouă”, a afirmat dr. Richard Lutz, CEO DB, potrivit Interesting Engineering.
Deși mai multe aeroporturi din întreaga lume fac transferuri ale pasagerilor fără șofer, iar Parisul are trenuri de metrou fără conductor, noul tren de la Siemens și Deutsche Bahn este primul tren complet autonom care poate circula în siguranță pe infrastructura feroviară existentă alături de trenurile obișnuite conduse de oameni.
Siemens susține că noul tren este mai eficient datorită utilizării inteligenței artificiale (AI), care îl ajută să rămână programat și să satisfacă cererile de călătorie în creștere într-un mod mai eficient decât un conductor.
Patru astfel de trenuri vor fi folosite în transportul de călători, începând cu decembrie, în rețeaua feroviară urbană rapidă S-Bahn din nordul Hamburgului. Acest tip de tren a fost dezvoltat și construit ca parte a unui proiect de modernizare, în valoare de 60 de milioane de euro, derulat de DB.
Noul tren va fi complet autonom, deși un operator uman va fi prezent ori de câte ori se află pasageri la bord pentru a supraveghea siguranța călătoriei. Manevrele primului tren din lume complet autonom, cum ar fi întoarcerea, pot fi efectuate fără a fi nimeni la bord.
„Facem transportul feroviar mai inteligent”, a declarat CEO-ul Siemens, Roland Busch. În plus, el a estimat că trenurile automatizate pot transporta „cu până la 30 la sută mai mulți pasageri, pot îmbunătăți semnificativ punctualitatea acestor mijloace de transport și pot economisi peste 30 la sută din energie”.
Siemens a transmis că există planuri de digitalizare a întregului sistem S-Bahn din Hamburg, până la sfârșitul deceniului. Totodată, compania susține că noua tehnologie a trenurilor autonome este proiectată să fie utilizată la nivel național pentru sistemele feroviare regionale și principale.
Transportul cu trenul a înregistrat un avânt în ultimii ani, fiind considerat o formă de transport curată și fiabilă.
Emisiile de carbon generate de 1,6 km de transport pe calea ferată sunt în medie cu 80% mai mici decât cele pe cale rutieră, pe aceeași distanță.
Vă recomandăm să citiți și:
NYT: Pandemia va schimba definitiv industria auto. Scenariile sumbre la care ne putem aştepta
Giorgetto Giugiaro, proiectantul auto al secolului
China a dezvaluit un tren maglev care se poate deplasa cu 600 km/oră
Care este cel mai sigur mijloc de transport în pandemie: Avionul, trenul sau autobuzul?