Firma olandeză de bărci cu motor, Edorado, a anunțat lansarea unei noi ambarcațiuni cu hydrofoil cu zero emisii de carbon.
Compania susține că barca ”are rolul să schimbe viitorul motorizării prin intermediul unei tehnologii de pionierat curate”.
Edorado 8S este cea mai recentă barcă cu motor cu emisii zero, proiectată cu o poluare fonică redusă și cu o amprentă mai curată. Cofondatorii Edorado, Giel Groothuis și Godert van Hardenbroek, și-au propus să aducă pe piața bărcilor cu motor un design retractabil de hydrofoil alimentat de sisteme electrice de transmisie, potrivit Interesting Engineering.
Când modelul 8S va accelera, poate atinge până la 38 de noduri (70 km/h), iar modulul principal alunecă peste valuri datorită designului cu hidrofil.
„Spre deosebire de bărcile cu motor tradiționale, Edorado zboară chiar deasupra suprafeței, ca un avion sport,” afirmă van Hardenbroek.
8S dispune de un sistem unic de hydrofoil echipat cu un sistem de control automat brevetat. Sistemul inteligent face ajustări constante la cele două folii pentru o călătorie sigură. Barca cu motor vine, de asemenea, cu un sistem „twin drive” care permite ambarcațiunii să vireze foarte ușor, facând andocarea mult mai ușoară pentru căpitan.
Edorado 8S de lux are și un preț pe măsură, de 350.000 euro (414.000 dolari). Barca se va confrunta cu o concurență serioasă în domeniul ambarcațiunilor cu motor, cu emisii zero.
Firma suedeză Candela a lansat, chiar luna trecută, o barca cu motor cu hydrofoil cu emisii zero, Candela C-8. Un alt producător suedez de ambarcațiuni, X Shore, a produs în 2019 o barcă electrică cu emisii zero, Eelex.
În același an, un studiu a arătat că industria navală suedeză a emis mai multe gaze cu efect de seră și poluare atmosferică decât compania internă de aviație. Între timp, tehnologia Hydrofoil va fi punctul central al unei noi serii de curse cu bărci cu motor, denumită seria E1, care va fi lansată în 2023.
Citește și:
Un pescar a fost aproape înghițit de viu de o balenă cu cocoașă. „Până aici mi-a fost, o să mor”