Vânzările de alimente şi băuturi ambalate în sticlă sau a celor disponibile la doză cresc de trei şi respectiv două ori mai repede decât ale celor la sticlă de plastic, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă RetailZoom.
Mai exact, vânzările de produse disponibile la sticlă de plastic au crescut cu 6,4% în primul semestru din 2021 faţă de perioada similară a anului trecut.
„În termeni de ambalare, dinamica sticlei sau a altor ambalaje diferite de cele de plastic confirmă trendul de sustenabilitate şi de protecţie a mediului, trend observat adeseori şi în campaniile multor produse sau branduri“, spun analiştii de la RetailZoom.
În cazul alimentelor, ambalajele de sticlă au devenit tot mai populare în magazine în ceea ce priveşte produsele lactate şi chiar şi băuturile, pe de-o parte din grija consumatorilor pentru mediu, iar pe de alta din dorinţa brandurilor de a avea un impact negativ mai mic asupra planetei.
De asemenea, la lactate au apărut cutiile de carton ca ambalaje, pe când la băuturi se remarcă dezvoltarea de ambalaje de tip doză. „Evoluţia ambalajelor nonplastic (doză, carton) continuă tendinţele conturate înainte de pandemie, cu o dinamică superioară celor de plastic“, conchid reprezentanţii RetailZoom.