Italia vrea să își protejeze producătorii de supermașini de interzicerea motoarelor poluante
Italia discută cu Uniunea Europeană modalitățile prin care poate să își protejeze producătorii de supermașini, inclusiv Ferrari și Lamborghini, de eliminarea planificată a vehiculelor cu motor cu combustie până în 2035, potrivit unui ministru din guvernul lui Mario Draghi, relatează Bloomberg.
În timp ce guvernul italian susține pe deplin angajamentul Europei de a reduce emisiile prin eliminarea treptată a motoarelor cele mai poluante, „pe piața gigantică a autovehiculelor există o nișă și există discuții în curs cu Comisia Europeană” cu privire la modul în care noile norme se vor aplica producătorilor de automobile de top, care vând un număr mult mai mic de vehicule decât producătorii obișnuiți, a declarat Roberto Cingolani, ministrul tranziției ecologice, într-un interviu acordat Bloomberg TV la Forumul Ambrosetti din Cernobbio, Italia.
„Aceste mașini au nevoie de o tehnologie foarte specială și au nevoie de baterii pentru tranziție”, a spus el. „Un pas important este că Italia devine autonomă în producerea de baterii de înaltă performanță și de aceea lansăm acum un program pentru a instala în Italia o unitate de producție la scară foarte mare pentru baterii.”
În iulie, Comisia Europeană și-a anunțat planurile de a elimina treptat vânzările de mașini noi cu motor cu combustie internă până în 2035, ca parte a efortului regiunii de a reduce emisiile care contribuie la încălzirea globală. Această cronologie este o provocare pentru producătorii de automobile de lux care produc vehicule cu motoare puternice care emit niveluri de poluare peste medie. Acești producători de autovehicule au vânzări semnificativ mai mici, care limitează economiile care pot fi obținute prin transformarea instalațiilor de producție. Un purtător de cuvânt al Comisiei Europene nu a răspuns imediat la o cerere de comentarii.
Producătorii emblematici de supercaruri care ar beneficia de o posibilă scutire
Numărul vehiculelor afectate de o scutire ar reprezenta o fracțiune a pieței de milioane de mașini, a declarat Cingolani, fost director neexecutiv al Ferrari, pentru Bloomberg. Ferrari a vândut în jur de 9.100 de vehicule în 2020, în timp ce vânzările Lamborghini s-au cifrat în jur de 7.400 de unități.
„Este un lucru pe care îl discutăm cu alți parteneri din Europa și sunt convins că nu va exista o problemă”, potrivit Mediafax.
Ferrari ar fi printre cei mai emblematici producători de supercaruri care ar beneficia de o posibilă scutire de la ținta de eliminare. Compania încă nu produce un vehicul complet electric și a încetinit adoptarea electrificării. Un purtător de cuvânt al Ferrari a refuzat să comenteze comentariile lui Cingolani.
Producătorul italian va dezvălui primul său vehicul care funcționează în totalitate pe baterii în 2025, a declarat președintele John Elkann la începutul acestui an. În schimb, Taycan-ul complet electric al Porsche a fost lansat din 2019. Ferrari va începe vânzările primului său SUV, Purosangue, în 2022 – la ani după intrarea pe piață a lui Bentayga Bentley și Urus Lamborghini.