Suplimentele pentru activitatea sportivă au scăzut în pandemie
Pandemia de COVID-19 a „muşcat“ din vânzările la suplimentele sportive, de la proteine până la suplimentele pentru problemele musculare sau pentru energie, care au scăzut în valoare până la 202 mil. lei în 2020, cu 10% mai puţin faţă de anul anterior.
Până în 2019, această categorie de produse a crescut constant, astfel că în cinci ani evoluţia a fost de plus 50% în vânzări. Criza sanitară de anul trecut a adus însă vânzările pentru acest segment la nivelul anului 2018.
„Cele mai lovite categorii de produse în 2020 sunt cele de sport şi nutriţie şi cele pentru managementul greutăţii. Cererea pentru aceste produse a scăzut semnificativ în urma restricţiilor, care au dus la închiderea sălilor de sport“, potrivit analizei specialiştilor Euromonitor, citată de mediafax.
Piaţa totală a categoriei consumer health, din care fac parte şi produsele pentru activitatea sportivă, în 2020 a fost de 4,7 mld. lei, în creştere cu doar 3% faţă de anul anterior. Faţă de anii trecuţi, când aceeaşi categorie creştea cu peste 10%, pandemia a influenţat negativ vânzările.
Vă recomandăm să citiți și:
Fauci vrea vaccinarea obligatorie a elevilor pentru COVID-19. OMS susține școlile deschise în Europa