Peste jumătate dintre europeni și toți managerii de flote auto din Europa intenționează să cumpere mașini electrice în următorii doi ani, potrivit sondajului e-Readiness Report 2021, realizat de Strategy&, departamentul de strategie globală din rețeaua PwC.
Rezultatele studiului arată că interesul pentru vehicule electrice este în creștere în Europa, 55% dintre consumatori și 100% dintre managerii de flote declarându-și intenția de a cumpăra un astfel de vehicul în următorii doi ani.
Ca urmare, vânzările de vehicule electrice ar putea atinge 23% (1,7 milioane unități) din totalul vânzărilor de mașini noi până în 2024, pe cele mai importante șase piețe din Europa, Franța, Germania, Italia, Norvegia, Spania și Elveția.
Segmentul de flotă va rămâne cel mai atractiv, cu o cotă estimată la aproximativ 55% din totalul pieței de mașini electrice, cele mai importante trei criterii avute în vedere pentru aceste achiziții fiind: imaginea companiei, stimulentele fiscale și reducerea amprentei de carbon.
„În ultimii ani consumatorii din Europa au început să devină din ce în ce mai preocupați de protejarea mediului ceea ce a dus și la creșterea interesului pentru mașinile nepoluante. Astfel, piața auto are șanse să se redreseze, după criza sanitară, și printr-o orientare mai mare către vehiculele electrice, mai ales că multe state susțin achiziția de mașini electrice și hibride prin stimulente financiare care ajung să reprezinte până la o treime din prețul de vânzare cu amănuntul al acestora pe unele piețe”, a explicat Daniel Anghel, Partener, Lider pentru industria auto, PwC România.
Autoritățile din România vor să sprijine cumpărarea autovehiculelor nepoluante prin programul Rabla Plus, oferind un ecotichet de 45.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou electric și de 20.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou hibrid, potrivit Mediafax.
Principalii factori menționați de cei chestionați pentru alegerea unei mașini electrice sunt economia de combustibil, impactul asupra mediului și posibilitatea de a încărca mașina acasă. Printre argumentele contra se numără timpul de încărcare și lipsa infrastructurii publice de încărcare.
La studiu au participat peste 4.000 de consumatori și 103 corporații de dimensiuni medii și mari cu flote de vehicule de peste 100 de unități.