Tesla este investigată pentru sistemul de asistență Autopilot
Autoritățile din SUA au deschis o anchetă oficială cu privire la sistemul de pilot automat „self-driving” (sistemul de asistență Autopilot) al Tesla.
Mașinile produse de compania deținută de miliardarul Elon Musk au fost implicate în mai multe accidente, dar ancheta derulată de National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) se va concentra asupra a 11 cazuri specifice. Au fost accidente în care mașinile s-au produs pe fondul primului răpuns al sistemului Autopilot.
Începând din ianuarie 2018, serviciul care investigează defectele (ODI) a identificat unsprezece accidente în care modelele Tesla, cu diferite configurații, au lovit unul sau mai multe vehicule având sistemul Autopilot activat.
Cele mai multe incidente au avut loc după lăsarea întunericului și au implicat vehicule ale serviciilor de urgență (cu lumini și culori roșii), sau în zonele marcate cu săgeți și conuri portocalii. Se pare că sistemul de asistare a conducerii de pe mașinile Tesla are probleme în a le vedea în condiții de luminozitate scăzută, potrivit IFL Science.
Peste 760.000 de mașini Tesla vizate
În afară de cele 11 cazuri specifice, NHTSA va face o evaluare preliminară a funcției de pilot automat la modelele Y, X, S și 3, produse de Tesla în perioada 2014-2021. În total, ancheta vizează 765.000 de vehicule, ceea ce înseamnă aproape toate mașinile vândute de Tesla în SUA în ultimii șapte ani.
Tesla nu a comentat investigația derulată de NHTSA. Elon Musk a lăudat, însă, sistemul, afirmând că „mașinile cu Autopilot activat au de zece ori mai puține șanse să fie implicate într-un accident decât alte vehicule similare”.
În ciuda numelui de pilot automat, mașinile produse de compania lui Elon Musk nu se conduc singure, iar șoferii sunt în continuare deplin responsabili și trebuie să fie atenți la drum, în multe țări fiind avertizați că mașinile Tesla nu sunt autonome.
Tehnologia este un sistem avansat de asistență a șoferului (ADAS) care permite vehiculului să-și păstreze banda și viteza și să interacționeze cu mediul rutier într-un mod inteligent, dar poate fi ușor păcălit. Recent, s-a raportat că poate confunda Luna plină cu un semafor de culoare galbenă.
Vă recomandăm să citiți și:
Autopilotul de la Tesla devine mai avansat
Justiția germană: ”Autopilotul” de la Tesla reprezintă reclamă falsă
Tesla doreşte ca funcţia Autopilot să conducă autonom întregul drum către serviciu