Scoţia experimentează alimentarea motoarelor cu biogaz realizat din deşeuri provenite de la whisky. Primele teste s-au făcut la legendara distilerie Glenfiddich, unde s-au folosit resturi de prelucrare a whisky-ului care nu poluează.
Cursa pentru reducerea drastică a emisiilor şi despărţirea, treptat, de motoarele termice creează situaţii neaşteptate. La fel este şi soluţia găsită în Scoţia de faimoasa distilerie Glennfiddich, pentru a reduce emisiile flotei sale de camioane.
Se utilizează pe post de combustibil pentru vehicule reziduurile rezultate după prelucrarea de whisky. Ideea face parte din perspectiva reducerii complete a impactului asupra mediului al tuturor distileriilor scoţiene până în 2040 (decizie a Parlamentului).
De fapt, trei vehicule parcurg rutele de livrare pentru cel mai iubit produs al Scoţiei. Singura diferenţă este că poluează cu peste 90% mai puţin decât GPL-ul folosit anterior, economisind şi costurile de eliminare a materialelor.
Acest lucru se datorează faptului că biogazul produs de distilerie şi utilizat drept combustibil provine din rămăşiţele boabelor de malţ procesate pentru obţinerea whisky-ului. În mod normal, acestea ar fi fost parţial reciclate ca hrană pentru animale şi parţial aruncate.
Pe lângă reducerea emisiilor de CO2 pentru fiecare camion, această soluţie reduce semnificativ răspândirea gazelor cu efect de seră şi a altor produse dăunătoare răspândite în mod normal de evacuările vehiculului.
Având în vedere că numai distileria Glenfiddich are în circulaţie 20 de camioane pe drumurile scoţiene, beneficiile pentru mediu sunt substanţiale. În plus, scopul este de a pune acest combustibil şi la dispoziţia concurenţilor, în următoarele câteva luni, potrivit Mediafax.
Întregul sistem se bazează pe puncte de alimentare poziţionate lângă distilerii, care deservesc camioane Iveco special modificate la nivelul motorului.
Odată ce mai mulţi distribuitori şi vehicule vor fi disponibile pentru livrări, nu ar trebui să existe nici o piedică pentru ca „whiskygas” să devină standard.