Cât de mult a crescut piaţa laptelui pe bază de plante în pandemie
Românii au cheltuit 86 mil. lei în pandemie pe lapte vegetal, vânzările crescând cu aproape 50% în 2020 faţă de anul anterior, arată o analiză realizată de ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.
Ritmul de creştere s-a mai mult decât dublat în pandemie faţă de anii anteriori, conform aceloraşi date.
În ultimii ani s-au dezvoltat puternic produse alternative la lapte şi lactate, bunuri din plante sau substanţe crescute în laborator. Există astfel lapte de soia, ovăz, orez, cocos sau migdale, iar mai recent din mazăre. La nivel global, vânzările de lapte vegetal (mai puţin cel de soia) sunt aşteptate să ajungă la 10 mld. dolari în acest an, fiind categoria din piaţa lactatelor cu cea mai rapidă creştere.
Jucători globali precum Nestle sau Danone pariază pe laptele vegetal
„Lactatele pe bază de plante şi pe bază de alte ingrediente dezvoltate în laborator au crescut foarte rapid în ultimul an în special datorită investiţiilor masive, inclusiv băncile de investiţii au pompat bani în domeniu“, spune Maria Mascaraque, industry manager în cadrul Euromonitor International, potrivit Mediafax.
Ea adaugă că aceste sume cel mai probabil vor creşte puternic dat fiind că jucători globali precum Nestle sau Danone pariază pe domeniu investind în start-up-uri care au idei revoluţionare.