Când inginerii ruși se țin de șotii. Au convertit un motor diesel într-unul pe benzină
O echipă de ingineri mecanici din Rusia a încercat să transforme un motor diesel pentru a funcționa pe benzină. Rezultatele nu au întârziat să apară și au fost de-a dreptul surprinzătoare.
Atât motoarele diesel, cât și cele pe benzină utilizează combustie internă, dar, în esență, sunt foarte diferite unul de altul. Ca atare, greșeala de a umple rezervorul propriei mașini cu un combustibil neadecvat îl poate costa enorm pe proprietarul autovehiculului.
Ca atare, pentru a putea converti un motor diesel într-unul pe benzină e necesară schimbarea radicală a structurii motorului respectiv. Este exact ce și-au propus membrii echipei Garage 54, potrivit interestingengineering.com.
Într-o tentativă care, la prima vedere, poate părea una ce sfidează orice urmă de logică, inginerii au decis să construiască un motor turbodiesel Toyota 2CT, preluat dintr-un monovolum. Scopul final a fost să constate dacă era sau nu posibil ca acesta să funcționeze pe benzină.
Etapele experimentului
Primul lucru pe care l-au făcut membrii echipei Garage 54 a fost să demonteze motorul, să îi curețe piesele și să măsoare camera de aerdere. În condițiile în care gazul și motorina ard total diferit, inginerii au fost nevoiți să țină cont de faptul că raportul de compresie din interiorul camerei de ardere trebuie să fie mai mare pentru motoarele diesel și mai mic pentru motoarele pe benzină.
Un raport de compresie prea mare ar putea provoca aprinderea benzinei la un moment nepotrivit, ceea ce ar putea duce la o explozie în interiorul motorului.
Iar echipa a ținut cont de acest lucru și a redus considerabil raportul de compresie al motorului diesel Toyota, efectuând mai multe modificări, inclusiv prelucrarea pistoanelor cu 4 mm.
În condițiile în care motoarele diesel nu au bujii, echipa a modificat și gaurile injectorului de combustibil ale motorului pentru a se potrivi bujii. Pompa de combustibil de înaltă presiune a motorului diesel, care nu mai era necesară, a fost scoasă pentru a face loc distribuitorului necesar pentru bujii.
O conversie reușită
Următoarea etapă pe care au traversat-o cei de la Garage 54 a fost să remonteze motorul, piesă cu piesă, și să îl pregătească pentru primul test.
Nu mică le-a fost surpriza și bucuria să constate că motorul a pronit la prima cheie, imediat după ce au adăugat combustibilul și au atașat bateria. Deși nu a funcționat incredibil de ușor, în special la turații mici, experimentul Garage 54 poate fi clasificat ca un succes total.
Citește și:
Un grup de ingineri ruși a creat o „aeronavă de coșmar” care dă din aripi asemenea unei libelule
Inginerie la scară mare: am putea muta orbita planetei pentru a scăpa de moartea Soarelui